Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg er første gangs gravid, og ganske så ny innpå her :)
Lurer veldig på om det er "best" å dra til fastlegen eller til en jordmor?
Skal til fastlegen 21/09, men utover dette er jeg litt usikker..
Jeg synes det var kjekkere hos jordmor. Hun kallte meg som regel inn presist, og hadde god tid. Legen var veldig travel.. og ALLTID forsinka [&o] Men veldig hyggelig lege da..
Men legen hadde ultralyd dog [:D] Ikke så bra apparat, men godt nok til at man iaffal kunne se noe [:D]
Veldig mange går jo begge deler, annen hver gang liksom.
Selv har jeg ikke helt bestemt meg enda, men jeg vet hvem jordmor jeg ønsker. Det er ikke den jeg hadde første gangen for hun var jeg ikke fornøyd med.
Jeg gikk til både lege og jordmor med førstemann. Syns det fungerte greit i grunn, likte JM veldig godt, og hun hadde alltid god tid til meg. Legen har som regel ikke mere enn 15. min, men han var veldig flink han også. [:D]
Prøv begge deler, og så kan du bestemme hva du liker best.
Jeg får nesten bare prøve begge deler og se hva jeg trives med ja:)
Men..syns det er så lenge å vente med å dra til legen også!
Vil gjerne vite hvordan det ligger ann inni her :)
Det vanlige er vel å kombinere de to? Har aldri gått til JM, for første gang var det ingen ledige, og andre gang følte jeg ikke behovet. Hadde liksom ikke så mange spørsmål og sånt. Denne gangen må jeg det, for jeg har planlagt å føde hjemme, og da følges man opp av den JM som skal komme hjem til en. [:)]
Jeg hadde tidenes dustelege forrige svangerskap, så gikk nesten bare til jordmor som bare var helt herlig og hadde direkte kontakt med sykehuset for de ekstra sjekkene jeg trengte der, fungerte veldig bra for min del.. :)
jeg går 2-3 ganger til lege, ellers går jeg med jordmor[:D] Har ei kjempe kjekk jordmor som alltid tar seg god tid.. Føler meg mye mer i varetatt hos jordmor fordi det er feltet hennes, for en lege så er det jo bare en liten del av feltet hans og har ikke så mye peiling... men det er jo bare det jeg føler da[:D]