jordmor eller lege??

Tingeling80

Blir kjent med forumet
JIPPI [:D] endelig va det ei spire i min mage også. Testen var positiv!![:)] Har regnet meg fram til (med div terminkalkulatorer på internet) at eg er ca 8 uker på vei.. Ka gjør eg nå? Er det sånn at eg tar kontakt med legen og får time eller med jordmor? Eller begge? Har lest mange plasser her at mange synes det er best å gå til jordmor for hun har god tid og kan mye. Ka syns dåkke?

Tusen takk for alle svar.[;)]

Klem fra ei lykkelig jente, som har ein kjempe glad samboer [:D]

Jeg har bare vært hos lege fram til nå, legen sa at jeg ikke trengte å gå til jordmor før i uke 20. Legen min har alltid god tid til meg[;)]
Jeg er veldig fornøyd.

Først og fremst gratulerer med baby i magen.

Jeg går kun til legen min, gjorde det i forrgje svangerskap også. Jeg er kjempe fornøyd og har ikke hatt behov for å gå til jordmor. Men det skal sies også at jeg har gått til samme lege i 10¨år så vi er "godt kjent".

Er veldig smak og behag....
Jeg har gått annenhver gang til lege og jordmor de to første gangene.
Og det var greit,men ble ofte oversett hos lege...
Så denna gangen har jeg valgt å gå til kun jordmor,og det er kjempe greit!!!
Du bestemmer selv om du ønsker jordmor eller lege til å bekrefte svangerskapet.
Gå kanskje til jordmor første gangen,og legen andre gangen- og fortsett hos den du likte best![;)]
Er ganske greit å kun forholde seg til en og samme person under svangerskapet og...
Leger og jormødre har ofte veldig forskjellige meninger og standpunkt![8|]

Jeg var først hos jordmor rundt uke 12/13, og etter det har jeg kun vært hos lege. Grunnen til det er at det er ikke jordmor på helsestasjonen for tiden! Men jeg kan ikke si at jeg har savnet det til nå, egentlig. Jeg synes faktisk at det er litt mye å gå til legen 1 gang i måneden, når jeg er så frisk og rask som jeg er.... [:D]
Nå når jordmor snart er tilbake, skal jeg nok bestille tid hos henne, for å prøve hvordan det er.

Jeg var hos begge og syntes det var veldig greit. Jordmor hadde best tid til oss, så jeg var flest ganger hos henne. Hun hadde tid til å høre på meg og hun spurte mye. Det var hun som mistenkte svangerskapsforgiftning og fikk meg send til sykehuset på direkten.

Slå på tråen til legen din. [;)] Gratulerer med den lille i magen [:)]

Eg for til legen min først og snakka med han.. og så fekk eg time hos jordmor etter eg var hos han..
No skal eg skal gå til lege og jordmor annhver gang..

hei hei:)
jeg går til jordmor og lege annenhver gang..
Legen min gar et ultralyd apparat så det er veldig kjekt å gå til henne[:)]
åsså har man jo så mange spørsmål når man først kommer til legen eller jordmora at det er godt at det ikke er så lenge i mellom hver gang[:)]

Hei
Gratulerer så kjempe masse med den lille spiren i magen din.
Jeg kontaktet legen min når jeg oppdaga at jeg var gravid. Pga av at fastvlegen min også er gravid og sykemeldt har jeg etter det gått til jordmor. Trives kjempe godt med det og synes det er veldig greit at hun har så god tid.

Mitt råd er å prøve deg frem til hva du liker best[:)]

Atter en gang gratulerer og lykke til.

Klem

Tusen takk for alle svarene dere har sendt. Setter stor pris på det [:)]
har kontaktet fastlegen min, og skal dit til uka. Så tar me det derifra. Blir spennende
dette [;)]
og MaritK - kjempe koselig å være to på sandnes... skal sjekke ut tipset ditt [:)] tusen takk!

Ha ein strålende kveld folkens.
Klemz

Back
Topp