Jordmor eller lege?

storemagepus

Blir kjent med forumet
Er dere hos både jordmor og lege på kontrollene eller?
Har kun tilbud hos lege jeg, og lurer på hva dere gjør?
Er dere/ har dere vært på svangerskapskurs? Evt hvordan var det? Er spent på å vite!!![8|]

jeg er hovedsakelig hos jordmor ja...lege bare den første gangen...blir vel en gang til kansje i løpet av tiden...har alltid vært sånn for meg...mye koseligere hos jordmor, for hun har tid til å høre på deg[:)]og har forståelse for det du går igjennom...det har ikke alle leger...[&:]følelsesmessig...ingen kurs for meg denne gangen....har vel ingen hensikt når det er fjerde gangen[8D]

Oj, da vet du vel hva du skal gjennom... HAr ikke tilbud om hverken jordmor eller kurs jeg, sånn er det å bo i grisgrendte strøk[&o] Men jeg får vite mye til legen min da, hun er flink[:)], og svangerskapet har heldigvis vært lytefritt så langt. Hva er det som skjer på slike kurs da? Sånne pusteøvelser sånn som man ser på film? vet jeg spør dumt nå altså, men jeg er bare nysgjerrig[8D]

ja som jeg kan huske s var det vel snakk om pusteøvelser og vi fikk se film av fødsel og generell informasjon om hvordan det foregår...alle faser og slikt...men mye av hensikten var vell å få treffe flere gravide og bli kjent...dele erfaringer og spørre hverandre....noen hadde barn fra før andre ikke...veldig koselig...men ikke farlig om det ikke er et slikt tilbud der du bor, da man blir godt opplyst og fine bøker og lese i...så du får vite det samme...det er den sosiale biten man mister da....men kansje det blir dannet en barselgruppe etterpå...det blir det her oxo....det er litt koselig

tror nok du er i like trygge hender hos legen din ja...det er nok bare litt forskjellig hvilket tilbud komunen kan tilby[:)]

Her går de fleste bare til lege under svangerskapet etter som jeg har skjønt! Er tydeligvis stor mangel på jordmødre, har bare vært en jordmord på hele kommunen siste tiden!

Vil nok tro hun har hatt nok å gjøre på, siden alle går rundt me kul på magen fortida.. [:)]

Litt greit å kunne spørre om ting her inne å få litt fornuftige svar syns jeg, siden legen min sikkert snart en pensjonist, å lever sin egen verden ennå.. hehe.. [:D]

Jeg går kun til jordmor i dette svangerskapet!
Trives best der,og føler meg tryggere...[8|]
Er jo slik at det er fritt jordmor valg da,så om du har muliget på å gå til jormor i annen kommune har du full rett til det![;)]
Var på svangerskapskurs med første her,lærerik opplevelse.
Mye nyttig å få med seg,får det "innprenta" på en annen måte en å lese i bøker...
Også treffer du fler i lik situasjon som deg,som venter barn på ca lik tid![:)]
Vil anbefale det!!![;)]

Jeg går kun til jordmor nå. Hun er på en gynologklinikk, så den første gangen jeg var der, var jeg til undersøkelse hos gynokolog.

Etter det har jeg kun timer hos jordmor. Føler meg veldig trygg der, for alle som jobber der er jo enten spesialister på underliv eller svangerskap og fødsel. Jeg synes at jeg får veldig bra oppfølging.

Blir vel ikke noe svangerskapskurs eller jordmor på meg før fødselen uansett nå, men fint å høre fra dere som har prøvd det!!! Vil ellers skryte litt av dette forumet, kjempegreit å utveksle erfaringer med andre i samme situasjon som meg[;)]

må bare skryte litt av svangerskapskurset jeg gikk på[:)] helt supert! ei jordmor og en fysioterapaut gikk sammen for å skape et tilbud til oss gravide. kurset gikk over 6 uker, to timer en gang i uka. og det var absolutt ikke de dumme pusteøvelsene du ser på tv. der den gravide ligner en hval og peser som bare det. en time hadde vi teori og fikk spør og grave alt vi ville. kjempe greit. så hadde vi en time i varmtvannsbasseng, der det gikk på vann aerobic spesiellt tilpasset gravide. dette var kjempe bra syntes jeg.... måtte bare dele det med dere andre...........[:)]

Back
Topp