Jordmor eller lege?

HåpeSpire

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
❤Januarlykke 2022❤
Kommer du til å gå til jordmor eller lege?

Det blir begge deler her pga risikosvangerskap, men jeg liker aller best å gå til jordmor :) Syns det er myyye bedre å snakke med jordmor, legen bryr seg jo mest om det medisinske og ikke så mye om hvordan man har det ellers.

Begge her også av samme årsak:) jordmora jeg hadde sist er i permisjon nå, så håper bare jeg får like god kjemi med neste - om ikke så holder det med legene på sykehuset:)

Definitivt jordmor her! Har kun vikarleger her som kommer og går, legene er sjeldent mer enn 1 mnd før de forsvinner og noen nye kommer:shifty: Den eneste legen som var fast ansatt hadde ventetid på ca 2 mnd for å få time, og nå har han også dratt:meh:

Går forresten bare å gleder meg til å ringe jordmor å fortelle om svangerskapet:hilarious: Er jo bare 6 mnd side forrige fødsel, så på denne tiden i fjor var jeg ca 13 uker på vei og skulle snart ha første kontroll:D

Jeg har også et risikosvangerskap, så kommer til å gå til både jordmor og lege :) er superfornøyd med legen min, så er glad for å få oppfølging der også!

Går forresten bare å gleder meg til å ringe jordmor å fortelle om svangerskapet:hilarious: Er jo bare 6 mnd side forrige fødsel, så på denne tiden i fjor var jeg ca 13 uker på vei og skulle snart ha første kontroll:D

Hihihi, jeg sa det til min jordmor dagen etter positiv test :hilarious: Kjenner henne litt privat også, og hun har visst om at vi har vært gjennom IVF nå med andremann. Hun jublet høyt, det var kjempekoselig ❤

Hihihi, jeg sa det til min jordmor dagen etter positiv test :hilarious: Kjenner henne litt privat også, og hun har visst om at vi har vært gjennom IVF nå med andremann. Hun jublet høyt, det var kjempekoselig ❤
Ja jeg vurderer å ringe i morgen, er 5+0 da og er allerede 13 dager siden positiv test:hilarious: Hadde to kjempekoselige jordmødre som fulgte meg opp, enda koseligere å ringe da!:Heartred

Jeg aner ikke :confused004

når er det vanlig å dra til legen første gangen? Må
man kontakte jordmor selv? Er helt nybegynner på dette :hilarious:

Jeg aner ikke :confused004

når er det vanlig å dra til legen første gangen? Må
man kontakte jordmor selv? Er helt nybegynner på dette :hilarious:

Man skal ta blodprøver i uke 12, så med mindre man har andre behov/plager så går det fint an å vente med legetime til da :) Så da ville jeg ringt og bestilt det. Du sier bare at du skal bestille time til 12 ukers blodprøver. Du ringer jordmor i kommunen selv, også bestemmer dere sammen når det er best med første time :) Forrige gang var jeg første gang hos jordmor i uke 10, syns det var helt perfekt :)

Back
Topp