Jordmor eller lege?

BabyandI

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Skal dere gå til lege eller jordmor? Eller kanskje begge deler?
Jeg var først til legen i forrige svangerskap og etterpå hos kun jordmor. Tenker derfor å bare gå til jordmor denne gangen da de har mye mer kunnskap om svangerskap og min forrige var kjempe flink. Har dere bestilt time allerede?

Tror det blir mest jordmor. Syns jordmødre har mer peiling på svangerskap enn fastlegen

I de to tidligere svangerskapene har jeg gått annenhver. Hos jordmor er det mest fokus på barn og følelser og slikt og hos lege er det fokus på meg og det medisinske, og legen som har skrevet sykemeldinger til meg. Sikkert forskjeller rundt i landet men slik har det hvertfall fungert for meg :)

Veninna mi som hadde samme lege og jordmor gikk bare til jordmor for hun trengte ikke oppfølging fra lege som ikke jordmor kunne gi som sykemelding :)

En god blanding blir det nok her! Tenker at jeg går til jordmor på de ordinære kontrollene, og til lege imellom. Vet at jeg må uansett til lege for alle blodprøvene, og pga ekstra oppfølging så blir det nok både til den ene og den andre

Har bestilt time til jordmor allerede :) følte meg litt dum som ringte sånn 3+5, men de var bare glade for at jeg tok det tidlig, siden det nok er litt av en kabal som skal gå opp hos dem. Har fått samme jordmor som sist, så det tror jeg blir veldig bra :) fastlegen min har mye å gjøre, så de gangene jeg var der i forrige svangerskap, ble det veldig stressende stemning.

Har bestilt time til jordmor allerede :) følte meg litt dum som ringte sånn 3+5, men de var bare glade for at jeg tok det tidlig, siden det nok er litt av en kabal som skal gå opp hos dem. Har fått samme jordmor som sist, så det tror jeg blir veldig bra :) fastlegen min har mye å gjøre, så de gangene jeg var der i forrige svangerskap, ble det veldig stressende stemning.

Jeg bestilte i dag. Det stod på nettsidene at de vil at du skal ta kontakt så tidlig som mulig for å få time så tenkte det var lurt å være tidlig ute [emoji106]

Jeg har ikke bestilt enda. Venter litt og ser hvordan det går, abortfaren er jo her en god stund enda. Aborterte
i uke 5 sist, så jeg vil gjerne over den grensen før jeg sier ifra.

Men om et par uker må jeg sikkert gjøre det, da er jeg 6-7 uker på vei:)

Holde meg nok bare til fastlegen, han er en hyggelig og dyktig fyr:) Og ja,har bestilt time, må det, for har må ha noen papirer m.m. pga graviditeten.

Drar til fastlegen først, skal få tidlig ul hos henne, også tar jeg uke 12 kontrollen der. Så skal jeg høre med helsestasjonen. Veldig fornøyd med hun jeg hadde i 2016, men vet hun fikk barn selv i fjor, så spørs om hun er tilbake, da er jeg litt usikker på om jeg gidder å gå der. Men siden jeg mistet i uke 12 i desember, noen dager før timen hos legen, venter jeg nok en stund til før jeg bestiller noe noen plass.

Skal dere gå til lege eller jordmor? Eller kanskje begge deler?
Jeg var først til legen i forrige svangerskap og etterpå hos kun jordmor. Tenker derfor å bare gå til jordmor denne gangen da de har mye mer kunnskap om svangerskap og min forrige var kjempe flink. Har dere bestilt time allerede?
Eg gikk kun til jordmor, tenker å gjere det samme neste gong :)

Hadde en lege som jeg ikke likte forrige gang, der jeg grua meg hver gang jeg skulle dit. Bytta lege med en gang jeg var ferdig med det svangerskapet, men har ikke hatt noe behov for å gå dit enda, så vet ikke hvordan han er. Ser for meg at jeg går mest til jordmor :)

Har ikkje bestemt meg enno, kan hende legen min vil ha meg inn pga eg må ta blodprøver og sånn regelmessig i svangerskapet! Sist gjekk eg kun te jordmor og styrte blodprøvene sjøl, men då hadde eg kun vikarleger...

Tenker å dele det opp halvt om halvt :) Som førstegangsgravid vet jeg ikke helt hva jeg kan forvente av kontrollene, så tenker det er greit å få litt begge deler.

Tror jeg kommer til å gå til begge- gjorde det sist var veldig fornøyd.

Jordmor, helt klart!
De er udannet til å ta vare på oss gjennom svangerskapet [emoji4]

Men drar til fastlegen i uke 12 for å ta blodprøver og fylle ut svangerskapsarket

En god blanding blir det nok her! Tenker at jeg går til jordmor på de ordinære kontrollene, og til lege imellom. Vet at jeg må uansett til lege for alle blodprøvene, og pga ekstra oppfølging så blir det nok både til den ene og den andre
Samme her! Masse oppfølging, blodprøver og også sykemeldinger som nok blir fra legen...

Back
Topp