Jordmor eller lege?

tulipan88

Blir kjent med forumet
Skal dere til jordmor eller lege på første kontroll? Tar de samme testene hos jordmor som hos legen?

I min kommune vil jordmor at vi skal til lege først. Så jeg tenkte at etter jeg har vært på UL 7 januar, bestiller jeg time hos fastlege. Noen uker etter der til jordmor :)

Lege denne gangen! Dååårlig jordmor i denne kommunen. Så fastlegen it is, og det tror jeg han blir glad for, da han er veldig glad i gravide kvinner.. hehe . Er vel opptur med sv.skap for han enn all den sykdommen som han har hver dag :P

Jeg skal til legen på første kontroll :-) Også tror jeg det blir jordmor senere.

Her ville ikke legen ha meg inn når d var graviditet, så fikk beskjed om å ta direkte kontakt med jordmor. Tydelig at d er forskjeller i landet:)

Tenkte å ta en telefon til legen når det åpner igjen etter nyttår! Så får vi se om de tar meg i mot, eller så blir det vel jordmor :) første gang, så er ikke helt inn i alt som skal gjøres enda! :) veldig greit med formuet! :D

Legen! Han har ul, også tar jeg jm timene litt mer sporadisk.

Var hos legen på første kontroll i går. Først og fremst pga henvisning til andre ting, men fikk helsekortet i samme slengen. Skal tilbake til legen i uke 12 for alle prøvene, men etter det satser jeg på ca annenhver gang jordmor og lege slik som sist :-)

Lege først, og så får vi ta det derifra!
Tror det blir jordmor etterpå...

Har allerede satt opp time til første ordentlige kontroll hos legen i januar. Vi har ordnet med helsekort og søkt fødeplass alt, og jeg har fått bekreftet den og dato for oul;) det var jammen tidlig å få svar på alt dette før jul, men ville så gjerne tilbake til Ullevål så det var greit å søke tidlig.

Har vært to ganger hos lege alt, skal en gang til til legen så vil hun at jeg skal gå til jordmor i slutten av januar. Stas!

Denne gangen vet jeg ikke... De 2 andre gangene, hadde jeg både lege og jordmor. Tror jeg bare tar lege denne gangen. Hadde en litt arrogant jordmor sist, som mente hun hadde rett i alt. Hun tok for det meste feil :p

Lege foreløpig. Tar jordmor når jeg er litt lengre på vei.
Skal flytte til en annen kommune i starten av sommeren (kanskje før), så veit ikke helt om jeg skal vente til det eller hva jeg gjør.

Jeg skal til legen på første kontroll. Har gått til han hele livet, og det var han som henviste mannen og meg til assistert befruktning, så det blir moro å komme dit nå som det har ordnet seg :-D

Back
Topp