Jordmor eller lege?

Jeg var også hos legen på første kontroll i dag, og hun sa at jeg nå ikke skulle på neste kontroll før i uke 24. Jeg skal ringe jordmor i morgen for å bestille time. Får høre hva de sier der da. :) rart det er ulikt i de forskjellige kommunene, noen sier uke 14-16 og andre sier 24? Snodig!

Hmm, så rart, merker jeg blir veldig forvirret , som du sier er det sikkert forskjell fra kommune til komune :p
Men hadde vært kjekt å ha noe fast å forholde seg til ;)
 
Hmm, så rart, merker jeg blir veldig forvirret , som du sier er det sikkert forskjell fra kommune til komune :p
Men hadde vært kjekt å ha noe fast å forholde seg til ;)

Helt enig! Nå har vi heldigvis bestilt en privat ul i uke 14, så vi teller ned til den vi nå ;) gleder oss så masse til å se lille skatten ;)
 
Helt enig! Nå har vi heldigvis bestilt en privat ul i uke 14, så vi teller ned til den vi nå ;) gleder oss så masse til å se lille skatten ;)

Ja, det skjønner jeg, vurderer sterkt å gjøre det selv, så må bestemme meg fort ;)
Lykke til på UL da :)
 
Alle jeg har snakket med råder meg å gå til jordmor, tror også at det er best :) Er jo faget dems


Sent from my iPhone
 
Jeg var på kontroll hos legen i dag, og fikk beskjed om å bestille en time hos jordmor.
Når jeg ringte til helsestasjonen fortslte hun at det er vanlig å ha en time mellom uke 14-16, men når hun skulle begynne å lete etter time til meg var det ikke ledig time før slutten av juni, på noen av de tre helsestasjonene i kommunen, jeg fikk time når jeg er i uke 19, men føler dette er alt for lenge til, er igrunn litt rådvill akkurat nå..hadde jo lyst til jormor mye tidligere..

Oj, det var jammen en påminnelse om at jeg bør ringe helsestasjonen i morgen. Hadde tenkt å vente til etter uke 12 og første kontroll hos fastlegen, men kan like gjerne ringe å høre. Vet det tidligere har vært knapt med timer i trondheim også.
 
Når er det normalt å få time til jordmor som førstegangs? Jeg har ikke fått time før uke 20. Men det var fordi de sa at det ikke var vits i å gå til jordmor før etter OUL? :/ Hadde vært kjekt med en time før det da..


Sent from my iPad using BV Forum

Her i Bodø ønsker man at alle førstegangsfødende skal gå til jordmor i /rundt uke 16. Jeg har fått time når jeg er ca 14+5.
 
Tydelig veldig forskjellig fra plass tiø plass, hvilke rutiner de har på når vi skal inn til time..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Når er det normalt å få time til jordmor som førstegangs? Jeg har ikke fått time før uke 20. Men det var fordi de sa at det ikke var vits i å gå til jordmor før etter OUL? :/ Hadde vært kjekt med en time før det da..


Sent from my iPad using BV Forum

Eg har fått time til jordmor i veke 16, og det blir jo då et par veker før oul. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp