Jordmor eller lege??

Dobbel lykke <3 2014

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Eg er 12+4 og har ennå ikkje vert på min første svangerskapskontroll. Tenkte å ringe å bestille time neste uke. Men er usikker, lege eller jordmor...??

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Du må nok til legen uansett, da de tar noen flere prøver enn hva jordmor kan. Jeg går jevnt hos lege, og mer hos jordmor mot slutten :)

Okei, tusen takk for svar :-) Høres jo egentlig veldig fornuftig ut med lege ja ;-)

Syntes man får mer ut av å gå til jordmor da de er spesialisert på akkurat dette.. Det er selvfølgelig hvis de kan ta de første blodprøvene der.. Gikk til lege første gang med nr en.. Ikke noe galt i det, men med jordmor kan man snakke litt mere om svangerskapet føler jeg..

Jeg tenker det kan være lurt å dra til lege først og ta viktige blodprøver ol, og deretter se hva du har behov for. Jeg kommer til å bruke legen mest, og skal bare en eller to ganger til jordmor og det tar jeg privat. Orker ikke jordmødrene på helsestasjonen:O

Jeg går til jordmor under hele svangerskapet, gjore det sist gang og. Da jeg var på førstekontroll skrev hun ut en rekvisisjon på blodprøver, så drar jeg bare til legekontore mitt å tar de, så sender de svarene til henne. :) Jeg liker best å gå til jordmor, har også samme jordmor som sist gang ;)

Trodde man måtte til legen på første kontroll jeg. Får å få tatt alle blodprøver og sånt. Etter det kan du velge :)

Alt etter hvilken lege du har tror jeg. Jeg kommer nok denne gang å kun gå til lege, min er fantastisk dame som selv har 4 barn :-)
Trodde det var anbefalt å gå til lege mellom uke 8 og innen 12 uker?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jordmor her tar blodprøver også, så heldig sånn sett :-) jeg har en mannlig fastlege, så derfor føler jeg at jeg ikke får så mye ut av en svangerskapskontroll der.. Men hvis det er andre ting enn svangerskap er han en super lege altså :-) tror du bare må prøve begge deler og kjenne etter hva som er best for deg :-)

Jeg lurte på det samme og ringte helsetjenesten, de sa jeg kunne velge så jeg var hos jordmor forgie uke, der sendte hun bare med en lapp som jeg skulle ta med på laboratoriet hvor de tar blodprøver :) så fikk jeg ny time til jordmor før oul :)

Jeg skal til legen den første gangen men jordmor etter det :)

Min jordmor tok alle nødvendige prøver, hun :)
Det er sikkert litt forskjeller ute og går.

Har vært hos både lege og jordmor med mine tre tidligere, og må vel si at jeg synes det er hyggeligere å gå til jordmor. Er mer "koselig" liksom.... ;-) hun har jo god peiling på kvinner og fødsel, mener jeg :)

Back
Topp