Jordmor eller lege?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet

Svangerskapskontroll

• Hos både lege og jordmor

Votes: 11 55,0%
  • Kun hos jordmor

Votes: 4 20,0%
  • Kun hos lege

Votes: 5 25,0%
  • annet... (spesifiser gjerne)

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    20
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Hvem går du til på svangerskapskontrollene dine? Og er du fornøyd?

Legger ved en liten avstemning

Jeg går til legen på sykehuset :) har ultralyd hver 14 dag :) dem er superflinke på oppfølging her :)

Jeg går annenhver gang til lege og jordmor, er veldig fornøyd med det :) Legen er inne i det "medisinske" imens jordmoren tar seg av fødselssnakk og slikt :)

Jeg går bare til legen. Liker han godt og syns det er greit å forholde meg til en person. Gjorde det samme sist. Hadde jeg ikke likt legen så godt som jeg gjør hadde jeg kanskje vurdert ulikt.

Går kun til jordmor. Og fornøyd med oppfølginga der.
Har vært noen turer innom legen også, men det er utenom de vanlige kontrollene. Han har tatt oppfølginga i forhold til att jeg ligger på grensa til svangerskapsdiabetes.

Litt tul begge,pga bekkenløsning og litt til må jeg innom legen og:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Bare lege..
Greit å forholde meg til en og han tar ul på hver kontroll.. :D
Etter å ha vert gravid og født tre ganger før så går jeg kun til kontroll før det medisinske, sykemld og den type oppfølging. Trenger ikke noe særs gravide og føde snakk. Gikk til jordmor de to første gangene...

Jeg går annenhver gang til lege og jordmor, er veldig fornøyd med det :) Legen er inne i det "medisinske" imens jordmoren tar seg av fødselssnakk og slikt :)
Samme her :)

Jeg går annenhver gang nesten. Men jordmor vil så gjerne følge ekstra opp å være med på hele svangerskapet så noen ganger går jeg dobbelt ^^ annenhver uke blir det noen ganger. Syns det er koselig!

-- tasting fra mobil --

Her har det i utgangspunktet vært kun jordmor, men etter de oppdaget forstørret nyre på 3d ul har jeg fått oppfølging på sykehuset hver 3.uke. Veldig fornøyd med det:)

Går bare til lege. Er der hver 4. uke til kontroll for stoffskiftet, så da er det lite poeng å fly til jordmor i tillegg.

Har kun gått til fastlegen, men får også oppfølging av leger på obs.post for gravide :)

Går til både lege og jordmor. Legen fokuserer på det å ta prøver å sjekke at alt er ok (jordmor gjør forsåvidt også det), men hos jordmor blir det mer prat om ting man lurer på og greier:)

Har gått fast til legen, men det blir jo mest "medisinsk" Har vært hos jm en gang, og skal nå igjen straks - fant ut at det kunne være greit med en time med litt mer "fødselsprat" nå som det begynner å nærme seg.

Har gått til begge to så langt. For min del har legebesøkene vært helt bortkasta (annet enn at jeg har fått tatt prøvene jeg må, da), men har ikke hatt mot i meg til å si nei når han har foreslått ny time. Han er ganske ung og virker helt uerfaren med gravide. Ingen vits i å spørre om noe. Veldig fornøyd med jordmora mi.

Går til begge :)

Jenge bere til jordmor:) sist va jordmora her i kommuna i permisjon sjøl så da måtte ej bere gå til lege, d va både upersonlig å ukosli :( så dinna gangen jenge ej bere til jordmor å e veldi fornøgd me d:) fer masse bedre oppfølging å synst d blir litt mer personlig, he einaste vør med lege ang sjukemelding å evt prøve jordmora ikke kan ta:)

Back
Topp