Jordmor eller lege?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet

Svangerskapskontroll

• Kun hos jordmor

Votes: 8 30,8%
  • Kun hos lege

Votes: 3 11,5%
  • Hos både lege og jordmor

Votes: 13 50,0%
  • annet... (spesifiser gjerne)

Votes: 2 7,7%

• Antall som har svart
    26
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Hvem går du til på svangerskapskontrollene dine? Og er du fornøyd?

Legger ved en liten avstemning

Jeg har valgt å gå til jordmor på mine kontroller. Opplever god oppfølging og super svangerskapsomsorg. Hun ser hele meg :) KJEMPE FORNØYD!

Jeg hadde helt klart valgt kun legen min om det hadde vært mulig, men vi bor så langt fra sykehus og blir fulgt av jordmor, så derfor må jeg innom;)

Jeg går kun til legen min :)

Går bare til jordmor siden jeg ikke har en skikkelig fastlege her.. men føler meg godt ivaretatt av jordmor da :-)

Begge. Går annenhver gang,funka greit sist. Har ikke vært veldig fornøyd med legen min nå da,med nå har jeg bytta så får se om det hjelper.

Kun lege , mest pga ekstra oppfølging , men også for jeg gidder ikke alt pjattet ( gikk til jordmor første gang) . Liker å bli fort ferdig .

Går kun hos lege, veldig fornøyd med det. Han måler og veier, tar blodprøve hver gang og følger nøye med på verdiene! :)

Og så har han ultralydapparat, så får en titt innimellom ;) Se hvilket leie den ligger i osv.

Skal til jordmor for første gang til uka.

Begge deler, og fornøyd med det. Har en kvinnelig lege som er super å prate med, så kunne funka med bare henne og.

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Jeg går til begge deler. Annenhver gang. Har lavt stoffskifte som må sjekkes opp av legen ofte nå når jeg er gravid. Hadde det ikke vært for det så tror jeg kun hadde gått til jordmor :)

her får man ikke velge kun jordmor, man kan velge kun lege eller annenhver gang lege og jordmor. hadde jeg kunne valgt bare jordmor hadde jeg gjort det :)

Går til fødepol på sykehuset, pGA Tett oppfølging.
*Særdeles høyrisiko svangerskap*

Går til jordmord på helsestasjonen og tett oppfølging på sykehuset på grunn av diabetesen.. Legen hadde ikke noe særlig peiling på noe som helst så er glad for at jeg får oppfølging på sykehuset...

Går til jordmor og er veldig fornøyd med det :)

Jordmor og fastlege deler lokaler. Så jeg går kun til jordmor, og dersom jeg trenger en prat/sykemelding med lege, henter hun han og så ordner vi det samtidig. Er veldig veldig fornøyd med en fantastisk god, lyttende og forståelsesfull jordmor. Har kontroller hver 3 uke, bare fordi hun liker å følge gravide tett, og jeg er veldig veldig fornøyd :)

Bare til lege, vært en gang til jordmor å syns det ble så mye prat! Føler legen kjenner meg bedre å jeg føler det tryggere å gå til han hver gang:)

Mitt svangerskap overvåkes.Alle kontroller foregår på fødepol :) Kjempe fornøyd jeg :)

Går bare til jm å er fornøyd med det:) lege gidder jeg ikke gå til da jeg ville fått forskjellig hvær gang, er manko på leger her å de som er fast er mye sykemldt:/ så har aldri vært hos fastlegen min.. Men jm er vegg i vegg med legekontore, så år tatt alt av prøver i samme slengen:)

Back
Topp