Jordmor eller lege?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet

Svangerskapskontroll

• Hos både lege og jordmor

Votes: 14 63,6%
  • Kun hos jordmor

Votes: 4 18,2%
  • Kun hos lege

Votes: 3 13,6%
  • annet... (spesifiser gjerne)

Votes: 1 4,5%

• Antall som har svart
    22
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Hvem går du til på svangerskapskontrollene dine? Og er du fornøyd?

Legger ved en liten avstemning

vert kun til legen fram til nå. Har første time hos jordmor 9 august, så er det annenhver gang lege jordmor etterpå:)

Går hos både JM og lege, men tar flest kontroller hos JM, har god kontakt med henne og hun kjenner meg fra forrige svangerskap :)

Går kun til jordmor :) Er så fornøyd med henne så :)

kun lege foreløpig, har hatt høyt blodtrykk tidligere, så har oftere kontroller enn de oppsatte.. skal til jordmor utpå sommeren en gang tenker jeg;)

Har bare vært hos legen foreløpig.. skal til jordmor 16 april.. Hvis kjemien er veldig god der så kan det være jeg bare går til henne.. vi får se..

I mitt første svangerskap gikk jeg kun til jordmor, og syntes det var helt supert. Det endte med at det ikke ble søkt fødeplass til meg. Legen hadde tatt ut den delen av skjemaet da jeg fikk det første gangen. Og det skulle sendes inn i uke ett eller annet. Etter det anbefalte oppfølgingsoppsettet skulle jeg brukt lege den uken, men valgte jordmor. Jordmor trodde det allerede var søkt fødeplass siden det arket var revet ut. Heldigvis bor jeg der det kun er et valg av fødeplass, så det var ikke noe problem;) Syntes det var veldig irriterende at legen tok det for gitt at jeg kun ville gå hos henne. Synes jordmor har utrolig mye å bidra med i svangerskapet, det er min opplevelse av det fra forrige gang :)
Denne gangen skal jeg gå etter oppsettet, så unngår jeg slike småting. Fikk ikke samme jordmor denne gangen heller, så det er ikke så viktig å gå hos henne. Kjempe søt dame, men ikke samme kjemi som med forrige jordmor.

Har bare gått til lege hittil, men skal gå litt til jordmor også. Hadde dårlig opplevelse med jordmor sist, og legen "redda" oss, så føles trygt å gå til henne. Dessuten blir jeg litt sykemeldt fremover så da må jeg jo innom lell. Har fått en annen jordmor denne gangen da, så får se om det funker bedre med henne :-)

Jordmor. Legen er tosk, liker henne ikke.

Går bare til legen. Gjorde d de to andre svangerskapene også. Synes han er flink og orker ikke ha flere å forholde meg til.

Lege å Gyn Spesialist :)

Jm:) samme som sist:) lege om jeg blir syk senere. Meen min flotte fastlege har over 1mnd ventetid så risikerer å ha født før jeg kommer inn til han.. haha:p

Går bare til lege, blir så mye borte fra jobb og frem og tilbake. Er veldig fornøyd med bare legen. JM forbereder deg til fødsel. sideren dette er mitt 3. Barn føler jeg jeg vet hva jeg går til.

Back
Topp