Jordmor eller lege?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet

Svangerskapskontroll

• Kun hos jordmor

Votes: 2 15,4%
  • Kun hos lege

Votes: 1 7,7%
  • Hos både lege og jordmor

Votes: 10 76,9%
  • annet... (spesifiser gjerne)

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    13
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Hvem går du til på svangerskapskontrollene dine? Og er du fornøyd?

Legger ved en liten avstemning

Går til gynokolog og jordmor, er fornøyd :-)vanskelig å si hva jeg liker best, hos gyn. Får jeg se lillebabisen hver gang og til jordmor skal jeg ikke før i uke 24 ;)

Går til jm og lege

Går til både lege og jordmor, veldig godt fornøyd med begge deler. Får og en del oppfølging på sykehuset.

Har ikke tilbud om jordmor her i kommun :/ Eller, 1 gang etter uke 24... Så derfor blir det lege :)
På mine forrige to sv.skap bodde vi i byen å da var jeg bare hos jordmor, kun lege hvis det var noe.

Har i mine to første svangerskap gått til fødselslege, men han har gått av :finger002...så nå går jeg til fastlegen min og jordmor på jobben. Helt greit, får lov å komme til gynekologen min for en ul nå og da hvis jeg ønsker, så da er jeg fornøyd!!

Går til jordmor, lege og fostermedisinsk ul lab.

kun jm denne gangen og er superfornøyd med det :) kontroll hver 4 uker :) forrige svangerskap gikk gikk jeg annenhver gang til fastlegen og jm (samme jm) :)

Skal til jordmor en gang i måneden ca, og litt flere kontroller i august. Ellers har jeg bare en legetime i mai, og synes det virker helt greit. Har ei veldig snill og grei jordmor, så trives der. :)

Har bare vært hos fastlegen enda, skal ikke til jordmor før i uke 23 :-)

Samme her.
Hvordan er det med henvisninger til fysio eller evt sykemelding, kan jordmor ordne sånne ting eller må fastlegen gjøre det?
Jeg tror ikke jordmødre kan ordne det, ihverfall ikke sykemelding. Jeg var bare innom til legen min å sa jeg hadde fått bekkenløsning så fikk jeg henvisning til fysio.

Jeg har gått til fastlegen fram til nå, men har fått time til jordmor i uke 24. Tror jeg kommer til å holde meg til jordmor etter det, hvis det ikke oppstår noe spesielt som jeg trenger legen til :)

Gått mest til lege til nå. Skal til lege hver 14.dag fra uke 20.. Og jordmor og sykehusoppfølging itillegg..15 1/2 uke nå

Jeg skal gå til jordmor for kontrollene- men får ikke tilbud før i uke 24.
Var hos legen i uke 10, og så skal jeg fortsette hos jordmoren. Jeg skal uansett ha kontroller hos fastlegen ifm stoffskifte, så jeg vil ha kontakt med han ila svangerskapet ca hver 2-3 uke. Og dersom jeg trenger sykemelding evt henvisning må jeg til han.

Jeg kan velge å gå annenhver gang til lege og jordmor, men da jeg var hos legen min med muskelsmerter i rumpa som strålte nedover ville han ikke sende meg til fysio, og mente det var en strekk el lignende; så det virker ikke som han har så god peiling på svangerskapsplager. Han mente også at det var tidlig å få bekkenløsning (i uke 9), hvilket sikkert er riktig, men han ville ikke sende meg videre for å se om det er bekkenlåsning eller hva det egentlig var. Jeg har jo lest nå at de plagene jeg hadde og til tider fortsatt har er hormonbetinget og kan sees i sammenheng med bekkenløsning senere i svangerskapet.

Blir så oppgitt jeg da. Han er sååå gjerrig på henvendelsene sine!

Ble et langt innlegg det her, sorry for det! Er bare litt frustrert over legen min.

Back
Topp