Jordmor eller lege?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet

Svangerskapskontroll

• Kun hos jordmor

Votes: 2 11,1%
  • Kun hos lege

Votes: 0 0,0%
  • Hos både lege og jordmor

Votes: 16 88,9%
  • annet... (spesifiser gjerne)

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    18
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Hvem går du til på svangerskapskontrollene dine? Og er du fornøyd?

Legger ved en liten avstemning jeg

har ikke vært på det ennå, men skal bruke begge deler. går annenhver gang. veldig fornøyd sist, så regner med å bli det denne gangen også :)

Jordmor hovedsaklig. Lege for de nødvendige prøvene. Har vel noe med personlighet å gjøre. Føler det blir så "upersonlig" hos legen

Var bare hos jordmor sist, men kommer nok til å bestille legetime den første gangen denne gang :) Hos legen der jeg bor får jeg ultralyd, men så lenge alt er i orden kommer jeg nok til å bruke jordmor til kontroller etter legetimen :)

Jeg var hos jordmor i uke 8 med førstefødte, men kommer nok ikke til å bestille time før jeg har passert 12 uke denne gang.. Jeg er midt i eksamensstyr og slikt så jeg venter til det er overstått :)

De to første gangene var jeg kun hos lege første gangen fordi jeg "måtte" :P Og resten til jm. Det fordi jeg ikke følte jeg kunne snakke skikkelig med legen.. Jordmor var super!

Denne gangen skal jeg bruke begge, tror jeg, hvertfall legen :) Har flyttet og fått ny lege og han var bare så suveren når jeg var hos han, så gleder meg til neste kontroll :) Jordmoren har jeg ikke møtt, første time hos henne blir etter ultralyden :)

Eg gikk til begge deler sist å kommer til å gjere det no å. Fikk ikke jordmor time før uke 24 for formen er så bra,det var komt nye regler. Har du ikke bekkenløsning eller noen plager ( kvalme teller ikke) så får du ikke time før uke 24 sa jordmor til meg

Blir nok slik som forrige gang, annenhvergang hos lege og jordmor :) Var fornøyd med det sist :)

gikk til begge deler sist og slik blir det nok også denne gangen :-) har en super lege og jordmor er samme som sist og hun er også super :-)

Lege, jordmor, ernæringsfysiolog, team på sykehus, jada... får mange gode venner :p

Sist gikk jeg til både lege og jordmor, og var godt fornøyd med det.
Så også denne gangen blir det lege og jordmor.
Greit og ha en lege med på "laget" mens jordmor har med tid til å skravle enn hva en lege som regel har ;)

Har kun gått til lege foreløpig. Har vært hos han 2 ganger, men har egentlig funnet ut at når det gjelder min mannlige lege så har han litt for lite forståelse for hva det vil si å være førstegangsfødende. Virker ikke som han skjønner at det er mye man lurer på og at man ønsker litt mer oppfølging enn bare sjekk av blodtrykket. Derfor tror jeg at det blir jordmorbesøk fremover ;)

Har allerede vært hos begge og kommer til å fortsette med det :) Skal ha ekstra oppfølging pga stoffskifte og lav tilvekst sist så kommer til å fly ganske hyppig på fødepoliklinikken på ahus, og manuellterapauten flere ganger i uka ;)

Her blir det annenhver gang tror jeg :-) Har fått kjempegod kjemi med legen min, så vil gå til begge :-)

Jeg bruker legen min, men når det nærmer seg blir det litt jordmor! Det gjort jeg sist og! Har en super lege!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Her har vi ikke jordmor, så blir lege. Er jordmor kun ved ordinær UL :-)

Lege for første u.s. og blodprøver, deretter kun jordmor om alt går bra. Ikke noe vits å gå til MIN lege iallefall om man vil ha den gode samtalen ;)

går kun til jordmor. Jordmor og min fastlege er begge på legekontoret, og samarbeider=) Ikke vits å gå til lege da=) Super jordmor foresten!

Back
Topp