Jordmor eller lege?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet

Svangerskapskontroll

• Kun hos lege

Votes: 5 27,8%
  • Kun hos jordmor

Votes: 4 22,2%
  • Hos både lege og jordmor

Votes: 8 44,4%
  • annet... (spesifiser gjerne)

Votes: 1 5,6%

• Antall som har svart
    18
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Hvem går du til på svangerskapskontrollene dine? Og er du fornøyd?

Legger ved en liten avstemning jeg

Är väldigt nöjd med min jm. Hade henne under hela svangerskapet med nr 1 så var ju självklart jag skulle gå till henne nu med nr 2 också. :) Men går gärna till min fastlege också då jag är super nöjd med han med. :)

Gikk kun til jordmor sist. Blir jeg fornøyd med jordmoren denne gangen så blir det nok kun jordmor denne gangen også.

Jeg skal ha de fleste svangerskapskontrollene mine hos gynekologen min. Men vil også ha enkelte timer hos jordmor, samt sukkerbelastning hos fastlegen min.

Sist gang gikk jeg nesten bare til jordmor siden hun hadde så god til og var hyggelig å prate med. Men da var det god jordmordekning. Her jeg bor nå så tviler jeg for at jeg kan velge selv å ta alle kontrollene hos jordmor. Tror de sliter med å ha tilstrekkelige jordmødre.

Blir nok kun hos legen.
Føler bare det blir feil å gå til kontroll hos en av mine kolleger :p

Kun hos lege med nr.1 og kun lege nå men vurderer kanskje begge nå? Hva gjør man hos en jordmor? Hvor finner jeg en? I Oslo.

jeg skal prøve å få tak i en jordmor over helga og håper jeg får det denne gangen også! jordmora jeg hadde sist hadde så god tid og var så god og snill så vil ha det nå også :)

Jeg skal ha de fleste svangerskapskontrollene mine hos gynekologen min. Men vil også ha enkelte timer hos jordmor, samt sukkerbelastning hos fastlegen min.
Kan man gå til gynekologen hvis man vil? Jeg vil det! Kan jeg gå til gyn og jordmor feks? :-)

Jeg har hvertfall fått lov til det. Går til gyynekolog som er spesialist i fødselshjelp, da vi hadde problemer med å få førstemann og det var risiko svangerskap. Men er jo bare å spørre fastlegen din å evt få henvisning. Jeg syntes det var en fordel da sykehuset hørte mer på han, enn fastlegen min til tider.

Ønsker å gå kun til jordmor, har verdens beste jordmor i kommunen :) tar seg alltid god tid, og har svar på alt man lurer på. Men skal til legen og ta blodprøver i uke 12, for å se etter antistoffer, de mente jeg måtte ha første kontroll der, så må visstnok ha legetime samtidig, selv om jeg har jordmortime i uke 10. Kjekt med tett oppfølging da :)

Jeg har hvertfall fått lov til det. Går til gyynekolog som er spesialist i fødselshjelp, da vi hadde problemer med å få førstemann og det var risiko svangerskap. Men er jo bare å spørre fastlegen din å evt få henvisning. Jeg syntes det var en fordel da sykehuset hørte mer på han, enn fastlegen min til tider.
Hmm ja jeg skal spørre fastlegen min. Har vært en del hos min gyn da vi trengte hjelp med å bli gravide. Liker han godt og kan godt tenke meg å fortsette å gå til han. :-)

Hmm ja jeg skal spørre fastlegen min. Har vært en del hos min gyn da vi trengte hjelp med å bli gravide. Liker han godt og kan godt tenke meg å fortsette å gå til han. :)

Jeg ville tatt en telefon rett til gynekologen din faktisk hvis han hjalp dere å bli gravide. Jeg trang ikke ny henvisning i forrige svangerskap når han hadde fulgt meg opp fra dag 1 :D

Gikk annenhver jordmor & lege sist, og likte det godt. Denne gangen blir det bare lege. Hadde veldig mye komplikasjoner med forrige fødsel og en del plager i ettertid, så føler det er lite vits å gå til jordmor denne gangen. Skal uansett ha ks også

Jeg har ikke kontaktet jordmor og har bare bestilt time hos lege. Legen vet ikke hva det gjelder. Likevel fikk jeg et brev i posten i går, fra jordmor på helsestasjonen her. Med oppsatt time i juli. Syntes det var veldig merkelig siden samboer er den eneste som vet at jeg er gravid... Mystisk... Hvordan kan de vite at jeg er gravid... Skulle tro de hadde radar :) Sikkert bare noe rot i systemet, men likevel. Det var ikke akkurat diskret heller, siden brevet var plassert oppå postkassen vår med "jordmor" stemplet på forsiden... så nå vet vel alle det.. haha

har vært utrolig fornøyd med jordmora jeg har gått til tidligere, så det blir å gå bare til henne:-)

Back
Topp