Jordmor eller Lege??

*baby.i.magen*

Flørter med forumet

emoticon  Jeg er nå nesten 12 uker, å skal til første kontroll..
Anbealer dere jordmor eller lege??

GOD PÅSKE! emoticon

første kontroll ville jeg tatt hos legen kanskje....om ikke bestille time til JM samtidig :)
gikk både hos JM og lege gjennom svangerskapet, ca annenhver gang.

Niceday skrev:
første kontroll ville jeg tatt hos legen kanskje....om ikke bestille time til JM samtidig :)
gikk både hos JM og lege gjennom svangerskapet, ca annenhver gang.

Sign

Jeg gikk nesten bare til lege siden jeg var mest trygg på henne, og blir jo litt hva du føler for selv det da. Men du får nok mer relevant oppfølging hos JM siden de er spesialister på graviditet og fødsel 

Jeg gikk bare til lege, men det var fordi jeg fikk bedre oppfølging der. Likte ikke jordmoren vi hadde..Men vet veldig mange er fornøyd med å gå til både lege og jordmor:) Men første kontroll gjerne hos lege. Lykke til:)

Jeg har gått til lege første gangen med begge mine. Og så har jeg gått til lege og jordmor annenhver gang. Har et godt forhold til begge ellers hadde det ikke gjort meg noe å gå til bare en av de. Legen skal vel gjerne ta noen blodprøver, det har hvertfall min gjort på første kontrollen hver gang.

Jeg har bare gått til lege i alle 3 svangerskapene mine.

Eller.. hadde en time hos jm i slutten av det første pga legen min nesten "tvinga" meg, men synes det var greiest å gå til legen jeg. Ikke så mye utenom-dilldall som jeg ser for meg det er hos jm.

Takk for hjelp :)
Da går jeg først til lege, så til jordmor.
Så får jeg se hvem jeg føler meg mest trygg hos :)

Jeg har alltid gått til lege første kontrollen, og deretter jordmor og lege annenhver gang :)

Gratulerer med spire, og God påske :)

Jeg har alltid gått til lege første kontrollen, og deretter jordmor og lege annenhver gang :)

Gratulerer med spire, og God påske :)

Jeg har aldri gått til jordmor (med unntak av rutineultralyden).

Noen opplever at legen ikke er helt på når det gjelder svangerskap, og da er det sikkert en fordel å gå til jordmor.

Jeg gikk kun til jordmor i begge mine svangerskap. Jeg var hos lege også noen ganger da jeg var gravid, men det var fordi jeg var syk, og ikke for å ha svangerskapskontroller der.

Eg gjekk til legen på første kontrollen med størsta, gjekk så kun til jordmor. Med nummer to hadde eg byta til ein knallkjekk fastlege, så då gjekk eg kun der emoticon

Da jeg var gravid med gutten min, gikk jeg til lege og jordmor annenhver gang. Neste graviditet tenker jeg bare lege, for nå vet jeg jo hva det går ut på;). Hos jordmor får du mer tid til å prate om svangerskapet og stille spørsmål du lurer på. Hos legen er det kun en liten kontroll, og ikke mye tid til annet.

man må vel til lege første gang for å ta blodprøver og sånn?

Jeg har bare gått til lege, men nå er han til gjengjeld gynekolog og spesialist fødselslege:) Så der følte jeg meg trygg:) Har vært to ganger til JM, syns det var mest prat....

Mrs Lutz skrev:
man må vel til lege første gang for å ta blodprøver og sånn?

JM tar blodprøver hun også, så trenger ikke lege for å ta blodprøver

Back
Topp