Jordmor eller fastlege?

Har vært nesten bare hos jordmor. De er helt klart flinkere enn fastlegene ift svangerskap :)

Ja, jeg har også gått mest til jordmor (kun privat jordmor). De jobber jo kun med dette, mens fastlegene jobber med litt av alt... Tror ikke så mange gynekologer har svangerskapskontroller, men det er jo nokså vanlig å betale for et par ekstra ul underveis :-)

Jeg gikk annenhver gang til fastlege og jordmor sist. Fungerte bra.

Jeg går hos jordmor, fastlege og Gynokolog på sykehuset

Hos meg anbefalte fastlege å gå til begge for jordmor e flinkere med svangerskap men e d noe akutt så får man tak i fastlege fortere. Gynekolog tar ul.

Vært mest fastlegen , men er par ganger god jordmor :) godt for min del å ha en kombo :) flinke på forskjellige ting.

Sent from my iPhone using BV Forum

Fastlege kun ved 1.svangerskapskontroll, ellers vært hos jordmor. Synes ikke fastlegen min er noe særlig flink ifht graviditet :P

Gikk til jordmor med første. Nå skal vi ha tvillinger så må da gå til gynekolog. Der er det også jordmor, så hat bestilt timer hos henne også. Har booka inn alle kontroller da det er vanskelig å komme til både hos jm og gyn der. Veldig populære begge to.

Gikk til jordmor med første. Nå skal vi ha tvillinger så må da gå til gynekolog. Der er det også jordmor, så hat bestilt timer hos henne også. Har booka inn alle kontroller da det er vanskelig å komme til både hos jm og gyn der. Veldig populære begge to.
Når skal dere ha tvillinger? Kjenner jeg er utrolig spent på om vi skal ha én eller to!

Fikk prøverørstermin 2. august, men regner med de kommer i juli en gang. Storebror ble tatt med kontrollert hastesnitt nesten to døgn etter at fødselen starta. Håper på planlagt keisersnitt denne gang.

Legen min er super så skal gå mest til han, men blir nok noen ganger hos jordmor også. Spørs åssen hun (/han) er...forrige jordmor var skikkelig rar, så var der bare én gang...

Etter uke 7 på fertilitetskontoret og den undersøkelsens fikk jeg hvite at fastlegen min skulle ta over.
mene...

Jeg tok første undersøkelse hos fastlegen legen uke 12 ( han var så opptatt av at jeg lå 28 på IBM at han tok ingen andre prøver enn glykose)

Så dro jeg til Gynekologen i Uke 17 og alt var bra...

I uke 22 spurte søskenbarnet mitt hvordan det hadde gått på undersøkelensen til jordmor etter Ul. Svarte da at jeg ikke hadde blitt innkalt igjen (fikk beskjed at jeg ble innkalt av legen) Så sa hun at jeg skulle ringe en jordmor, så jeg gjorde det.

Fikk time uke 23, Da fikk jordmor skikkelig sjokk for det viste seg at jeg ikke hadde hatt noen av blodprøvene eller annen undersøkelse som jeg skulle hatt hatt?!

Hun fikk da gjort alt og dratt i håret til legen min, som hadde glemt meg. Så etter det har jeg bare gått til jordmor, for viss jeg skulle trenge lege så er hun kapabel til å dra fastlegen min inn på kontoret uten å snu krona;)

Jordmoren min har sikkelig bein i nesa ;P

Back
Topp