Jordmor-blekksprut?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Jordmor-blekksprut?

Av og til skulle jeg ønske jeg kunne vært en "jordmor-blekksprut". For eksempel da jeg nylig var på vakt på sykehuset der jeg jobber. Allerede når man åpner døren inn til avdelingen, fornemmer man ofte om det er travelt eller rolig, og akkurat denne dagen kjente jeg tydelig at det kom til å bli en travel dagvakt.

Les vår splitter nye jordmorblogg

Har du opplevd at det har vært hektisk på fødestuene?

Nei. De hadde brannøvelse, de hadde fulle rom men ble godt ivaretatt!

Jeg var alene på hele avdelingen, så nei.

Da jeg skulle ha Felix hadde jeg hele avdelingen for meg selv :D
Men når jeg skulle ha mellomste var det passe travelt og fullt. Tror det var 5 fødsler på en og samme natt!

Riksen var forøvrig stappet da vi var der, men merket ikke noe mer til det enn at vi ikke fikk rom på barsel emd en gang, og campet over natta påføde.pol :p

Hoho, luksus! :D
Ja, kjekt det ;) husker jeg dreiv og ville ha på buksa hver gang jeg skulle på do, følte meg veldig lite snasen i nettingtruse, bleie og sykehusskjorte, og fikk beskjed hver gang om at jeg var helt alene så jeg trengte ikke bekymre meg :p plutselig stod det en vaktmester der :o :p

Ja, kjekt det ;) husker jeg dreiv og ville ha på buksa hver gang jeg skulle på do, følte meg veldig lite snasen i nettingtruse, bleie og sykehusskjorte, og fikk beskjed hver gang om at jeg var helt alene så jeg trengte ikke bekymre meg :p plutselig stod det en vaktmester der :eek: :p
Er det ikke typisk....

Er det ikke typisk....
Verste var at det kom leger for å hilse på meg akkurat når de hadde satt meg over på dostolen :p da var jeg koblet til så mye at jeg ikke kunne gå på do i gangen haha :p

Ble visst født mange den natten jeg fikk mini, men jeg merket ikke at der var travelt. Jordmora var veldig rolig og flink til å fokusere kun på meg og mini når hun var inne hos oss :)

Dei sa det var ganske roleg når eg var inne. Men eg høyrte 4 stk som fødde rett før meg kun på naborommet og eg veit det kom ein 5 til etter meg :P Men følte det var roleg og ikkje travelt.

Det var ikke ledig da jeg skulle føde, fikk beskjed om å reise utenfor Oslo da alle Oslo sykehusene var fulle. Fikk rom på gyn.obs posten, også rom på barsel senere. Merket egentlig ikke at det gikk i ett sett der. Hadde nok med smertene :p

Dei sa det var ganske roleg når eg var inne. Men eg høyrte 4 stk som fødde rett før meg kun på naborommet og eg veit det kom ein 5 til etter meg :P Men følte det var roleg og ikkje travelt.
Åh det var så koselig å høre. Først hørte vi hyl og så ungegråt på ene siden, så hørte vi "jo kom igjen" og lignende "heiarop" og så babygråt på andre siden. Så var det litt trist også siden det aldri skjedde hos oss.

Hektisk ja. Følte at den første jordmora omtrent ikke hadde tid til meg. Og ikke nummer to heller. For mye overlatt til oss selv. Og så ble jeg liggende å høre på skrik fra naborommet. Fristende å føde på nytt... not.

Fikk vite etter fødselen at sykehuset var stappa, og de burde sendt fødende til andre sykehus :p Men de og var fulle, så de måtte ta i mot alle som kom ;)
Jeg merket altså ikke noe til det her :) Hadde veldig oppmerksomme jordmødre/barnepleier og legene kom med en gang :D

Back
Topp