Jordmødrene..

*Hønemamma*

Glad i forumet
Ååhh, faen heller, skulle ALDRI sett på det[:(]
Har egentlig fortrengt hele fødselen min, tenkt at NEEIDA,
det gikk jo fint tilslutt. Men nå har jeg en ekkel følelse i hele meg,
føler meg deprimert og kvalm..[:(] Får ikke sove, bare sitter her og gråter[:(]

Hvorfor kommer alt dette nå??
Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, det gjør vondt alle steder[&o]

Nei stakkar! Det er sterke følelser i sving rundt fødselen. Var en stor opplevelse på godt og vondt, ikke rart følelsene kommer frem igjen!
Stor klem!

ORIGINAL: EarlGrey

Åhh, vil først gi deg en stor klem[&o] Fødsel er jo en vanvittig stor påkjenning både psykisk og fysisk- så en reaksjon er naturlig, og den kommer gjerne i forbindelse med et nytt svangerskap og slike programmer sa min jm. Uff, fikk helt vondt av deg nå.. Men du hadde jo ei rimelig tøff tid i forkant med tanke på kropp og vonde plager også..

Har du vært på ettersamtale? Kanskje det er på tide evt? Ring til den jm du hadde (om du hadde fast), så får du sikkert heller komme dit enn hos legen.. Jeg var hos jm, var jo bare en samtale - også var det godt å få bekreftelse og medhold i at de på sykehuset drygde det 4timer for mye før de satte drypp f.eks.. Jeg tok med fødejournalen min (fikkden før hjemreisesamtale på sykehuset) - så gikk jeg og jm gjennom hele fødselen sammen.. :)

Ja, ta kontakt med jordmora! Ville jo gjerne snakke med oss om fødselen i ettertid! Hun er jo så god å prate med!

Back
Topp