Jordmødrene på NRK

Elinsh

Flørter med forumet
Flere enn meg som får tårer i øynene av å se morslykken stråle?
Minnes min egen fødsel som en fin opplevelse. Og ser frem til nr 2 skal komme om ett år eller 2.. Sitter forøvrig og presser sammen med den fødende også ;D

Jeg feller en liten tåre hver gang en baby kommer til verden ja!

Leste på nrk sine nettsider om han mannlige jordmoren at han er firebarnsfar. Ved første fødselen kastet han opp, og på det to neste gikk det gradvis bedre. Men på hans fjerde barn var han ferdig utdannet og tok i mot barnet sitt selv! Dét må ha vært en spesiell opplevelse! [:D]

Såpass han ja ;) hørtes veldig spesielt ut ja :) virker som en god jord"mor".. Selv var jeg meget fornøyd med min, som knappest sa et ord :) jeg viste ikke hvordan jeg ville ha fødselen, men hadde nok ikke likt en slik "kom igjen- litt til- press-press- du er så flink- jordmor.. ;)

JA!Jeg er veldig fascinert og rørt over det,er drømmeyrket!
Så til høsten håper jeg og få starte på deg selv [:D]
Han Boorso virker så koselig da,gleder meg til og oppleve jordmor yrket.

Husker at jeg som en "ussel liten sykepleierstudent" endte opp med å måtte ta en 3.gangs på operasjon å hastekeiser. Dette var min første fødsel og jeg fikk fortelle moren hva hun hadde fått! det er 10 år siden og minnet sitter som spikret!
Et hvert barn er et mirakel! jeg er så ivrig at jeg ikke klarer vente til neste episode så jeg MÅ på nett-tv for å se hva som skjer fremover...

Ohhh yeah !!!

Skrev det forøvrig i statusen på face her om dagen.
GLEDER meg til fødselen i august, [:D]
Såeh, tuter og griner hver GANG DET KOMMER EN BABY :)

ORIGINAL: Martima

Husker at jeg som en "ussel liten sykepleierstudent" endte opp med å måtte ta en 3.gangs på operasjon å hastekeiser. Dette var min første fødsel og jeg fikk fortelle moren hva hun hadde fått! det er 10 år siden og minnet sitter som spikret!
Et hvert barn er et mirakel! jeg er så ivrig at jeg ikke klarer vente til neste episode så jeg MÅ på nett-tv for å se hva som skjer fremover...

Så spennende!
Fikk du velge og være på føden når du var utplassert?
Jobber du der enda?
Kan tenke meg det var stort!!

ORIGINAL: S Reve

JA!Jeg er veldig fascinert og rørt over det,er drømmeyrket!
Så til høsten håper jeg og få starte på deg selv [:D]
Han Boorso virker så koselig da,gleder meg til og oppleve jordmor yrket.

Ja, det må virkelig være drømmeyrket!
Spennende utdannelse du skal begi deg ut på [:)]

Episoden på onsdag var akkurat 1år etter at jeg selv begynte med rier. Så var utrolig å se på for både meg og sambo!

Jeg griner som en liten unge når babyen blir lagt på brystet til mor[:(][:)]
Og jeg gleder meg skikkelig til neste fødsel![:D]

Drømmer også om å bli jordmor engang, men det blir nok når jeg blir 50[;)]

Vi ble plassert på forskjellige avd av skolen. Vi studenter hadde ingenting å bestemme selv om hvor vi ville.
Etter endt utdanning jobba jeg en del med premature og også på barn intensiv i tr.heim. Opplevde mye glede og også desverre noen tragedier som gjorde at jeg bestemte meg for å satse på et annet felt innen sykepleien.
ORIGINAL: S Reve

ORIGINAL: Martima

Så spennende!
Fikk du velge og være på føden når du var utplassert?
Jobber du der enda?
Kan tenke meg det var stort!!

Back
Topp