Jordmødre

Fompen

Glad i forumet
Lurte på om dere er fornøyd med deres jordmor? :)

Har nemelig ei som er litt spesiell, spørr man om noe, hva som helst ang fødsel og graviditet, så er det for tidlig og snakke om. Er vel derfor man går til jordmor, nemlig for og snakke om fødsel og graviditet? :P

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

jeg var veldig fornøyd med min jordmor! hun var fantastisk!
fikk svar på alt jeg lurte på og mer til :P

jeg var veldig fornøyd med min jordmor! hun var fantastisk!
fikk svar på alt jeg lurte på og mer til :P

Jeg er veldig fornøyd. Tok et par-tre timer der før jeg helt fant tonen, for hun var også sånn som sa at det snakker vi om senere når det nærmer seg. Og hun kom rimelig skjevt ut med meg ved å kommentere vekta mi før jeg ble gravid. Men så skjønte hun etterhvert mitt behov for å snakke om ting, og da løsna det.

Absolutt ikke. Etter 2 time sa jeg at fra nå av bruker jeg legen min. Hu var ikke ok for meg.

Jeg er super fornøyd med min. Jeg er ikke redd for å spørre om intime spm...føler at ingen spm er for dumme...jeg kan le,jeg kan gråte...stemningen i rommet er lett. Følger meg godt opp....så kunne ikke vært mer fornøyd:) og mannen er enig!;):)

jeg valgte bare bruke legen min jeg ,siden jeg er så fornøyd med henne.
syns jordmødre kan være litt for nysgjerrige på privatlivet jeg å det liker jeg ikke.
ikke alle jordmødre er slik men snakket med flere som mener det samme......

dessuten en jordmor skal jo være der for at man skal få best mulig informasjon rundt graviditet osv.

Jeg går bare til legen denne gangen. Hun er fantastisk så ville ikke hatt det på noen annen måte.
Tar seg alltid god tid selv om det er et veldig travelt legekontor :)

Var overhode ikke fornøyd med jordmor jeg hadde forrige svangerskap. Hun var ganske så konservativ og veldig vanskelig å snakke med - fikk overhode ikke noe ut av de timene med henne! Hun var også slik at "nei, det snakker vi om når det nærmer seg termin". Jeg leste Gro Nylander sine bøker i stedet! ;)

Jeg må vel ha verdens mest engasjerte og koselige jordmor! Hun er ikke så veldig mye eldre enn meg, kanskje 35 år eller no. Hun ler og tøyser, har ennå ikke kommentert vekta mi, hun gleder seg på mine vegne og gir meg MYE positiv feedback! Skulle gjerne hatt henne der når jeg fødte liksom :)

Men hva i alle dager synes din jordmor er for tidlig å snakke om da? Vi snakket om fødselen når jeg var i uke 19 liksom :P For det var jo noe jeg tenkte mye på da fødselen ikke var no særlig forrige gang :)

Jeg er veldig fornøyd med min jordmor. Hun spurte tidlig hva jeg tenkte om fødsel og sånn, og at de tingene vi sa jeg var bekymret for/grudde meg til, de tingene skulle vi prate mye om når det nærmet seg.
Syns hun er veldig lett å prate med og jeg får alltid svar på det jeg lurer på. Noen ganger syns jeg kanskje jeg kunne fått et litt bedre svar, men sånn er det vel noen ganger. Heldigvis ikke ofte det skjer :p Vi prater om det meste og hun er veldig betryggende.

Jeg liker min :) Hun er festlig rett fram, skjønner meg godt og er lett å snakke med :) Jeg har også hatt en jordmor som ville vente med å snakke om ditt og datt, men da er det viktig å si fra at "dette lurer jeg på NÅ" eller noe lignende. Hvis hun ikke vil høre kan du kanskje snakke med legen din i stedet? Evnt en annen jordmor?

Gikk til en jordmor i mitt første og andre sv.skap som var lite koselig, bare fokus på amming og amming... denne gangen reiser jeg lengre for å gå til andre jordmødre som er FANTASTISKE ;)

Jeg må vel ha verdens mest engasjerte og koselige jordmor! Hun er ikke så veldig mye eldre enn meg, kanskje 35 år eller no. Hun ler og tøyser, har ennå ikke kommentert vekta mi, hun gleder seg på mine vegne og gir meg MYE positiv feedback! Skulle gjerne hatt henne der når jeg fødte liksom :)

Men hva i alle dager synes din jordmor er for tidlig å snakke om da? Vi snakket om fødselen når jeg var i uke 19 liksom :p For det var jo noe jeg tenkte mye på da fødselen ikke var no særlig forrige gang :)

Så bra du er fornøyd med din jordmor :) Nei altså sist jeg var der så var samboer med, noe hun ville, og det er greit nok :) han gleda seg til og bli med, han hadde endel spm faktisk.. jeg selv har ikke lurt på noe enda :) men han spurte litt ang smertestillende når det er fødsel, ville liksom vite litt om alle alternativene han. Men nei, det er for tidlig og snakke om sier hun, og vrir samtalen over i at vi må tenke på oss 2 nå, ta kjærlighetsturer i skogen osv, også snakker a om skilsmisse statistikk etter man har fått unge innen ungen fyler 7 år, den er visst høy... OMG tenkte jeg bare... Haha... hun er jordmor, IKKE samlivs ekspert ;) Men fra nå av skal jeg til legen min bare, han er kjempe grei :D

Jeg liker min :) Hun er festlig rett fram, skjønner meg godt og er lett å snakke med :) Jeg har også hatt en jordmor som ville vente med å snakke om ditt og datt, men da er det viktig å si fra at "dette lurer jeg på NÅ" eller noe lignende. Hvis hun ikke vil høre kan du kanskje snakke med legen din i stedet? Evnt en annen jordmor?

Så bra da :) ja jeg skal nå til legen min i stedet fremover, han er kjempe grei :)

Jeg er ikke særlig fornøyd med min, så nå skal jeg bare gå til legen..
Hun har understreket hver gang at jeg er stor.. mens legen min og de jeg traff på KK mente jeg så ut som jeg burde.. I tillegg mener hun at jeg har sjangse for å bli alkoholiker når jeg har fødet! Da måtte jeg bare le.. :P
Dette mente hun fordi jeg drakk stort sett hver helg (alt fra ett glass vin, til byn) FØR jeg ble gravid..
Det at jeg ikke har rørt en dråpe, eller røykt sigaretter siden, hadde ingen betydning.. Jeez!

Så nå er det legen som teller..! ;)

Så bra du er fornøyd med din jordmor :) Nei altså sist jeg var der så var samboer med, noe hun ville, og det er greit nok :) han gleda seg til og bli med, han hadde endel spm faktisk.. jeg selv har ikke lurt på noe enda :) men han spurte litt ang smertestillende når det er fødsel, ville liksom vite litt om alle alternativene han. Men nei, det er for tidlig og snakke om sier hun, og vrir samtalen over i at vi må tenke på oss 2 nå, ta kjærlighetsturer i skogen osv, også snakker a om skilsmisse statistikk etter man har fått unge innen ungen fyler 7 år, den er visst høy... OMG tenkte jeg bare... Haha... hun er jordmor, IKKE samlivs ekspert ;) Men fra nå av skal jeg til legen min bare, han er kjempe grei :D

Neimen hva!!!! Hun der virket jo litt merkelig:) Snakke om skilsmisse i en sådan stund! Nei skjønner godt at du velger legen din fremfor henne!

jeg er VELDIG fornøyd med min jordmor, hadde hun i sist svangerskap også :-) denne gangen følges jeg opp veldig tett av legen i tillegg til kontroller på sykehuset, men ville gå til jordmor også bare fordi det er henne hehe

hun er blid og trivelig, lytter, forståelsesfull og åpen med masse omsorg :-)

Back
Topp