Jordbærsyltetøy..

Mamma`nTilKaia

Forumet er livet
Når kan de små få smake det? Det innholder jo mye sukker, så tenker ikke å gi for mye av det, men bare sånn at hun kan få litt på skiva [;)]

Gir dere annet syltetøy?

jeg har gitt J syltetøy med mindre sukker i.... tror ikke det er det værste [:D]

Nei, finnes nok mye værre ting [;)] Så da prøver vi til..

Har ikke tenkt så hardt på det... Men jeg prøvde å gi snuppa her med vanlig jordbærsyltetøy fordi hun ikke er så gla i brødskive,men den sklei rett ut igjen gitt[8D] Sær unge jeg har...[8D]

Nei, det finnes vel noen som er uten tilsatt sukker når jeg tenker meg om [8|][:D]

ORIGINAL: lykkelig med 3 små*

Har ikke tenkt så hardt på det... Men jeg prøvde å gi snuppa her med vanlig jordbærsyltetøy fordi hun ikke er så gla i brødskive,men den sklei rett ut igjen gitt[8D] Sær unge jeg har...[8D]

Hehe, mye som går ut igjen her å [:D] Men nå har hun spist skinkeost i noen uker, så ho må da bli lei tenker jeg..[8|]

Leon har fått smake på Noras hjemmelagde, men han griner på nesa og vil ikke ha [:D]
Næringsvett det... Hehe..

Så her går det i leverpostei, smørost etc. Han vil ikke ha prim en gang...

Hehe, kjenner jeg er spent på lunsjen nå, skal bli artig å se ansiktsutrykket [:D]

Prøvde med servelat igår, ho skjønte ikke helt poenget å skulle bare ha av servelaten, greit å ha noe som sitter fast på skiva [:)]

Her gir vi leverpostei, kaviar(en stor hit) smøreost, prim for det meste, har ikke forsøkt med syltetøy helt enda, vil egentlig litt forsøke å unngå det, er jo 47% sukker i flesteparten av dem (har en samboer som baaaare spiser syltetøy hehe) men som folk sier, det er nok ikke det værste man kan gi :) jeg styrer unna kun fordi min samboer ikke spiser noe annet, jeg vil ikke ha to syltetøy spisende gutter i hus :P hehe

da elste mann her var liten så fikk jeg høre at jordbær kunne være med på å utvikle allergi hos barn under 1 år. så derfor bled det ikke annbefalt at barn under 1 år fikk jordbær.. jeg har derfor ikke gjitt jordbær til mine før de er 1 år. men..det er 10 år siden jeg fikk høre dette,så det kan godt hende de er kommet frem til noe annet no,slik at dette ikke stemmer lenger..jeg vet ikke[8|]

jeg har fått vite at man bør vente med jordbærsyltetøy for det kan utvikle allergi. noe som da stemmer. for da min datter var mindre(husker ikke hvor gammel men eldre enn 1 år) så fikk hun smake på jordbærsyltetøy og hun ble rød rundt munnen/på kinnene pga reaksjon på jordbæra. og det var først i fjor at hun sluttet å reagere på det(hun er nå 3 år og 3 mnd snart). så jeg vil vente med å gi sønnen min sånn syltetøy. men man kan selvfølgelig prøve en gang for å se om det skaper reaksjon.

Prøv heller med fruktmos på brødskiva!  En virkelig hit her! :) :) 

Hun spiste 2 bittebitte små biter før hun begynte å spytte de ut, så det var vel ikke så godt :) hehe
Har ikke sett noen reaksjoner ennå... Men imorgen skal vi prøve fruktpure på skiva [:D]

Back
Topp