Jordbær

Hønepøne+2

Gift med forumet
Skal man være forsiktig med å spise jordbær når man er gravid? Hørte det av ei venninne, så tenkte det ikke kunne skade å sjekke om noen visst sikkert. Mener å ikke å ha sett det på forbud-listene for mat, men nå begynner det jo å bli nokså lenge siden jeg leste igjennom de.

Jeg har spist masse jordbær med fløte [:D][:D][:D][:D] 

Hmmm, det har jeg ikke hørt noe om..! Tror nok det blir noen jordbær kurver på meg i sommer, det er jo så godt!!

Hei!! Vet at du ikke skal spise det når du ammer, men har ikke hørt noe om at man ikke skal spise det gjennom svangerskapet..[:D]

Trodde det var om en ammet. Jeg spiser masse jordbær jeg. Bare vasker dem først.

det gjleder når man skal amme så vidt jeg vet.. barnet kan få vondt i magen av det..

Som de andre sier er det når man ammer man skal være forsiktig.

Nå venter jeg bare på at de skal begynne og selge kurver langs veiene her så skal jeg gnu mange kurver før baby kommer.
Skal spise meg lei.... om det går da...

Må være norske jordbær syns jeg. De som smaker best!

Så lenge du skyller og vasker dem godt går det bra. Hvis noen sier man skal være forsiktig, så er det i så fall på grunn av "jordbakterier". Det er altså samme årsak som gjør at man skal vaske salat. Kos deg med jordbær du [:)]

Jordbææææææær! *sikle* Gjett om jeg gleder meg til de kommer nå da! [:D] 

Jordbær er trygt det i svangerskapet, bare vaske de først[:D]
(så sant man ikke selv er alergisk da)[;)]

Før het det seg at man ikke skulle spise jordbær når man ammet, men i dag hvet man at ikke alle babyer ragerer på det, så det er noen som godt kan spise jordbær selv om de ammer også, er bare om babyen regagerer på det at man ikke skal gjøre det. Og sånn er det hos mange... Men det handler om å prøve seg litt frem, og ikke prøve masse på en gang for da hvet man jo ikke hva babyen evt. reagerer på[;)]

Gutten min ragerte ikke på jordbær, så jeg spiste jordbær, *nam nam*[:D]

Håper den lille jenta våres også godtar at jeg spiser jordbær[8D][:D] Men det vil tiden vise... Det er i alle fall utrolig godt med jordbær[:D][:D][:D]

har også hørt man ikke skal spise de i svangerskapet pga jord som kan være på dem.. men om man skyller di godt gjør ikke det noe trur jeg.. jeg gomser i allefall[;)]

Åååååå... Nå fikk jeg kjempelyst på jordbær!!!!!!!  Norske jordbær med melk og melis på[:)]. Mmmmmmm...... Og desverre kom jeg også til å tenke på jordbær og hvitvin. Hmmm....[8|][8D]. Det må jeg jo bare slå fra meg, men nå kommer jeg til å tenke på jordbær helt til jeg får tak i[:)]

Jeg spurte legen om det.. Får jeg hadde sååå lyst på litt jordbær og krabber... Legen sa spis så masse jordbær, krabber, reker du vil nå... Får når babyen er født kan du ikke spise det... Så nyt det nå=) 

Har hørt at man ikke skal ha for mye av det.. Men det gjelder jo nesten alt..
Jeg spiste det i forrige svangerskap og skjedde ingen ting.. Og har smakt det nå og:P
Man skal jo helst ungå nøter, citrus frukt osv og sier de i alle fall:P

Back
Topp