Jordbær??

Ipek

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Kan vi spise jordbær?? Satt her med fatet og skulle til å spise, så kom jeg plutselig på at det var råda for 11 år siden at man ikke skulle spise det.

Gjelder det fremdeles?

Spis i vei, jordbær er helt trygt. Bare husk å vask dem godt :)

At man ikke skal spise jordbær er en gammel myte hvor man trodde det kunne gi allergi, men den er debunket for lenge siden.

Har spist masse jordbær jeg :p

Det med allergi fant jeg ut at var avskrivd, men var usikker på dette med jord. De er jo ganske knudrete, så ble usikker på om man får vasket dem godt nok. Men ok, da er det innafor med jordbær, da vet jeg det til neste gang. :) Kjæresten hadde kjøpt for å overraske meg med. ❤️ Men da ble det dobbel porsjon på han, aldri så ille osv. :woot:

Jeg spiser masse jordbær. En av de tingene jeg har skikkelig lyst på. Det er jo forøvrig ikke det billigste å frotse i ;-)

Jord er skjeldent ett problem, de vokser over bakken og på gårder som har storproduksjon er det så høyt trykk at de oftest ikke får vokse seg så tunge og lenge at de siger ned på bakken uansett :) Vanlig vasking er nok :)

Skyller de godt i vann og nyter hver eneste en som ser ok ut, alle andre får ungene :p
Skal sies at jeg er ganske kresen og jordbærene får ikke ha noen merker på seg eller lignende :rolleyes:

Bare å nyte i vei, bare å skyll de godt:)

Kjøpte en kurv igår selv! Lot de ligge litt i iskaldt vann så skyldte jeg de noen runder. Mere redd for Bæsjebakteriene fra plukkerene :yuck: enn selve jorden. Makes no sense Tho... Synd jeg ikke hadde fløte. Vurderer å dra ut og kjøpe et par kurver nå og kremfløte :happy::happy::happy::happy::happy::happy::happy::happy:

Back
Topp