Jordbær??

Alicia

Glad i forumet
Hei jenter... jeg skulle spise jordbær i sted, og da får jeg høre fra mannen min at jeg ikke burde spise det. Han sa at det fremkaller allergier hos babyen. Stemmer det? Er det når man spiser mye jordbær at det fremkaller allergier, eller all spising av jorbær??

Hilsen ei som elsker jordbær [:D]

Du kan vel spise det mens du er gravid, men skal være forsiktig med det når du ammer... har jeg hørt...[8|]
å så skal ikke små barn få det før de fyller ett år (???)[8|]

Jeg har ikke tatt spesielt hensyn til det tidligere, jordbær er jo digg! [;)]

Tusen takk for svaret [:)]

Jeg spiste litt jordbær isted jeg, og da tenkte jeg at jeg får satse på det beste... skal jo ikke være helt hysterisk heller da!!!!

ORIGINAL: Anita20

ORIGINAL: katrine35+

Du kan vel spise det mens du er gravid, men skal være forsiktig med det når du ammer... har jeg hørt...[8|]
å så skal ikke små barn få det før de fyller ett år (???)[8|]

Jeg har ikke tatt spesielt hensyn til det tidligere, jordbær er jo digg! [;)]

spiste du jordbær mens du ammet? og det gikk bra?
ELSKER jordbær [:)]

Kan ikke huske at jeg var spesielt forsiktig med det nei... Men Brage Andreas er jo født i februar så han var jo 5 mnd når han "smakte" det... om sommeren spiser vi det kjempemye til dessert...

Mine har aldri reagert på det, heldigvis, men skal aldri si aldri, vet jo ikke hva denne babyen tåler....
Vi har heller ikke spes mye allergi i familien og jeg tror det har noe med det å gjøre

Hei jenter... jeg skulle spise jordbær i sted, og da får jeg høre fra mannen min at jeg ikke burde spise det. Han sa at det fremkaller allergier hos babyen. Stemmer det? Er det når man spiser mye jordbær at det fremkaller allergier, eller all spising av jorbær??

Du kan spise jordbær når du er gravid, men når du ammer bør du holde deg unna, det er da det kan fremkalle allergier hos barnet.

Spis så mye du vil mens du er gravid. Barn under 1 år frarådes å spise det, da det er svært allergi fremkallende. Kjipt å få det!

signerer!
ORIGINAL: Anita20

håper jeg kan spise det, for klarer ikke en hel sommer uten jordbær [:D]

ja gjett om jeg skal spise jordbær[:D]
klarer meg nok ikke uten det nei

Man kan vel spise det når men ER gravid, men overhode ikke når man ammer....sier mamma hvertfall...for hun "måbber" meg en del for jeg er så glad i jordbærene på gården..men kan ikke spise dem i sommer siden vi får sommerbaby....

jeg har også spist jordbær.men som dere sier her er det vel under amming at man skal holde seg borte.

det og løk,hvitløk,druer[8D]wæ,vi må passe oss når vi ammer.noe mer vi ikke bør ha når vi ammer di små??

Er så dumt.. bruker jo så mye løk i middagsmat egentlig, pluss at jeg elsker jordbær og druer!!!!
Fikk lyst på jordbær jeg nå... [8D]

[:D]Men jeg tror ikke det er så krise som det sies, er mye råd fra gammalt av som har idag blitt totalt forbud for det er "livsfarlig".Min svigerinne har 3 friske unger uten allergi, og hun har spist alt det dere ramset opp her, spesielt jordbær som hu spiser MYE av om sommeren[:D]

hvrofor skal man ikke kunne spise vanlig mat da???
helt fjernt at det er så mye hysterier....
mamma så bare rart på meg når jeg sa at man ikke skulle spise svolværpostei...

Helt enig[:D]

ORIGINAL: Nina22

[:D]Men jeg tror ikke det er så krise som det sies, er mye råd fra gammalt av som har idag blitt totalt forbud for det er "livsfarlig".Min svigerinne har 3 friske unger uten allergi, og hun har spist alt det dere ramset opp her, spesielt jordbær som hu spiser MYE av om sommeren[:D]

når det gjelder mens man går gravid så spiser jeg det meste,å bryr meg ikke så mye om alt som blir sakt.

men når det gjelder når vi ammer kommer jeg ikke til å spise det,for det går i melka å di små kan få vondt/luft i magene sine stakkars![:(]

ORIGINAL: Stardust

jeg har også spist jordbær.men som dere sier her er det vel under amming at man skal holde seg borte.

det og løk,hvitløk,druer[8D]wæ,vi må passe oss når vi ammer.noe mer vi ikke bør ha når vi ammer di små??

Hvitløk fremmer melkeproduksjonen jenter!!! Så det kan dere trygt spise. Men hold dere borte fra rå løk, kål, og kullsyreholdig drikke..... Mye melkeholdige produkter er heller ikke bra under ammingen. Alt med måte! [:D]

Kullsyreholding drikke, kan jeg ikke drikke COLA når jeg ammer?????Jer eg avhengig av COLA[:o]

jeg også[&:]

ORIGINAL: Nina22

Kullsyreholding drikke, kan jeg ikke drikke COLA når jeg ammer?????Jer eg avhengig av COLA[:o]

Du får drikke cola saft da....
Mine har i alle fall reagert på kullsyra....[8|]

Back
Topp