Jordbær???

Rosa engel

Blir kjent med forumet
Er det i svangerskapet eller når man ammer man ikke skal spise jordbær???
Hadde tenkt å lage hjemmelaget jordbærsaus av moste jordbær til riskremen men så ble jeg plutselig litt usikker på om jeg kan spise det....Noen som vet??

Jordbær er ikke farlig, de kan skape litt halsbrann, ellers når du ammer kan det gi babyen veldig mageknip. Så kjør på :D

Supert!!!
Tusen takk:)

Rosa engel skrev:
Er det i svangerskapet eller når man ammer man ikke skal spise jordbær???
Hadde tenkt å lage hjemmelaget jordbærsaus av moste jordbær til riskremen men så ble jeg plutselig litt usikker på om jeg kan spise det....Noen som vet??

kan jeg få gi deg ett tips å blande melis og sukker 50/50 til denne mosingen din...?
Da får du en søtere og en litt lengre holdbarhet på sausen din og den blir ikke fult så rennende

Er visst ikke regel mot det under ammingen heller lengere, man skal bare begynne veldig forsiktig og så øke etterhvert :)

Skal bare huskes å vaskes godt først :-D
For er jorden som kan være på som er det "farlige"

bare pass på de er rene , så spis i vei

(Spiste når eg amma sist også eg, de på barsel sa man nesten kunne spise hva man ville. Heller følge med på babyen om den fikk magevondt.. eg spiste reker, løk og drakk koffein og hele pakka eg.. Min reagerte ikkje på noenting)

Dette er jo supert,så masse gode tips!!!! Tusen takk alle sammen!!! Er så mye mat jeg ikke tåler så tenkte å prøve å lage dette i år,for riskrem uten saus er jo ikke spesielt godt..;) Skal vaske de godt og prøve blande melis og sukker,det var lurt!!!
Takk takk alle sammen:)

Det er vel for å unngå at barnet skal få allergier at man ikke skal spise jordbær når man ammer. . Men hvis man piller av frøene så går det bra, da det er disse man reagerer på. MENNE- Det blir kanskje ikke verdt strevet

Back
Topp