Jordbær og amming

Babelle

Forumet er livet
Mamma sa at det er en del ting man ikke skal spise når man ammer,
blandt annet jordbær! Elsker jordbær.... Det var det som hadde festet seg
hos henne, så hun husket ikke hva annet det var, er jo tross alt 30 år siden [:)]

Noen som vet?

Kjenner lukta av norske jordbær allerede,,..

løk blant annet, alt som kan gi babyen vondt i magen, så ting man får luft i magen av og sånn..

Jorbær er noe de fleste bebiser reagerer på ja...Og kål...Ellers så kan det være krydret mat,brus eller annet...
Men er bare å prøve seg frem etterhvert,så finner du ut hva din bebis reagerer på...

noooooooo! ikke jordbær veeel???[&o][&o][&o][&o] hva er en sommer uten jordbær a!???
nei nå må jeg pumpe assa[:D] jordbær skal jeg ha!!! minimum MINIMÙM 2 ganger i uka!![8D]

ORIGINAL: sha86

noooooooo! ikke jordbær veeel???[&o][&o][&o][&o] hva er en sommer uten jordbær a!???
nei nå må jeg pumpe assa[:D] jordbær skal jeg ha!!! minimum MINIMÙM 2 ganger i uka!![8D]

hehe, akuratt sånn jeg tenkte og [:D]

Spiste jordbær selv om jeg ammet sist, mn begrenset mengden litt i forhold til hva jeg kanskje ville gjort :)
ellers reagerte ikke vesla her på så mye, litt på brus hvis jeg helte i meg mye og litt på løk de første gangene.

må bare prøve seg frem litt og se om det er noe forandring på ungen. noen unger har jo mageknip eller kollikk uansett.....

Spiste 2 beger jordbær hver dag jeg........[:)] Det eneste var at jeg ikke kunne spise løk , gulerot og kål [&:]

Unger er forskjellige..

EN LITEN TING FØR FOLK BLIR HYSTERISKE!

Litt stor skrift så folk skal se[8D][8D]
Ikke anta at dere ikke kan spise det fordi noen ikke kan.

Noen babyer reagerer på det, men langt i fra alle.
Noen reagerer på jordbær, men ikke løk, mens noen reagerer på andre ting.
Noen reagerer ikke på noe, mens andre kan ikke spise NOE!

Når babyen kommer så må dere rett og slett bare spise vanlig og teste ut litt, se ann ting dere vet de kanskje reagerer på.
Er det allergier i familien innen mat fx så er man ekstra var...

Selv spiste jeg alt, men det betyr ikke at jeg får gjort det denne gangen!
Så får vente og se!

Beklager stor skrift, men syntes alle burde lese det før de blir deppa over null jordbær i 2009[8D][8D]

trodde man ikke skulle spise jorbær og skalldyr pga at en kan utvikle allergier?? men det blir sagt så mye forskjellig. ett år så fraråder de en ting og neste år er det helt trygt  må bare prøve seg litt frem hver enkelt tenker jeg. alt en selv får luft i magen av bør en være forsiktig med, ikke det samme som ikke spis dette.

ORIGINAL: Abiel

Mamma sa at det er en del ting man ikke skal spise når man ammer,
blandt annet jordbær! Elsker jordbær.... Det var det som hadde festet seg
hos henne, så hun husket ikke hva annet det var, er jo tross alt 30 år siden [:)]

Noen som vet?

Kjenner lukta av norske jordbær allerede,,..

ÆÆÆ veit, jordbær e jo sååå godt....[&o][&o]

Samme sei mamma, hu sa faktisk hu hadd gidd mæ rennebæsj en gang eller to for hu hadd itj greid å latt vær!!![X(][:D]  hehe..æ va relativt nyfødt da, 21 juni...
Men vi får håp dæm e stor å tåle bittelitt jordbær da...[;)]

jeg kommer til å nyte jordbær til sommern.

løken har jeg holdt meg unna pgr kollik og sånn....

men jordbæra...den får ingen ta fra meg ass[:@]

alt med måte, kommer nok ikke til å ete så jeg melker jordbær heller hehe...

Takk Chicka [:D]

Spis jordbær og alt annet med god samvittighet!!!! Hvis dere merker at bebisen reagerer kan dere jo prøve å kutte det ut.. men de fleste får litt magevondt uansett hva mamma spiser.

Dere må ikke høre på slik skremmselsord [:D]

Alle barn er veldig forsjellige så dere merker fort hva dere kan spise og ikke.. Venninna mi kunne spise kål,løk,brus.. Ja, det meste, mens jeg måtte holde meg langt unna slikt [:)]

Vi skal kose oss fordi om vi ammer mener jeg [;)][:)]

ORIGINAL: CHICKA©

EN LITEN TING FØR FOLK BLIR HYSTERISKE!

Litt stor skrift så folk skal se[8D][8D]
Ikke anta at dere ikke kan spise det fordi noen ikke kan.

Noen babyer reagerer på det, men langt i fra alle.
Noen reagerer på jordbær, men ikke løk, mens noen reagerer på andre ting.
Noen reagerer ikke på noe, mens andre kan ikke spise NOE!

Når babyen kommer så må dere rett og slett bare spise vanlig og teste ut litt, se ann ting dere vet de kanskje reagerer på.
Er det allergier i familien innen mat fx så er man ekstra var...

Selv spiste jeg alt, men det betyr ikke at jeg får gjort det denne gangen!
Så får vente og se!

Beklager stor skrift, men syntes alle burde lese det før de blir deppa over null jordbær i 2009[8D][8D]

veldig bra sagt[:D]

bare å prøve seg frem... det skal jeg vertfall for en jul uten fenalår og en sommer uten jordbær hmm nei nei

her skal det prøves ut jordbær til sommeren[8D]

ORIGINAL: Luthien05

Spiste jordbær selv om jeg ammet sist, mn begrenset mengden litt i forhold til hva jeg kanskje ville gjort :)
ellers reagerte ikke vesla her på så mye, litt på brus hvis jeg helte i meg mye og litt på løk de første gangene.

må bare prøve seg frem litt og se om det er noe forandring på ungen. noen unger har jo mageknip eller kollikk uansett.....

Samme her. Alt med måte[;)]

Det er veeeldig forskjellig hva babyer reagerer på. Noen kan ikke drikke brus, mens andre pøser i seg cola. Noen ikke løk, en spesiell frukt eller reker.

Du kan spise ALT når du ammer - men er noen matvarer du bør være forsiktig med til du har sjekket om lillen får mageknip (løk/kål/brokkoli/drikke med kullsyre etc).

Tidligere trodde man at barna fikk allergi dersom man spiste spesielle matvarer: nøtter, jordbær, skalldyr, etc (husker ikke i farten[:D][:D]) men nå gjelder dette KUN i veldig spesielle tilfeller hvor det er masse hyperallergier i familien. Man mener nå at man MOTVIRKER allergi ved å spise disse matvarene under amming. Så du kan bare glede deg til jordbærsesongen!!!

Back
Topp