Joha babyklær størrelser

Lykke1986

Blir kjent med forumet
Har kjøpt endel brukte ullklær i merke joha men skjønner ingenting av størrelsene. Noen som har greie på disse str og kan forklare meg? Står blant annet (size 40, int. 40/44) ( size 60, int. 56/62) (size 70, int. 68/74). :)
 
Har kjøpt endel brukte ullklær i merke joha men skjønner ingenting av størrelsene. Noen som har greie på disse str og kan forklare meg? Står blant annet (size 40, int. 40/44) ( size 60, int. 56/62) (size 70, int. 68/74). :)

Str 40 er her 40/44 (doble størrelser), str 60 er 56/62 osv :)

I Norge brukes normalt 50, 56, 62 osv eller antall måneder - ikke 50, 60, 70.
 
Min erfaring er også at de kanskje er litt små på størrelsen. Da min brukte 80/86 i vanlige klær, måtte han faktisk ha 100 i joha:)
 
Størrelsene kan også settes opp mot ca alder (74-80 er vel 9-12 mnd) og betyr egentlig barnets høyde når størrelsen passer.
 
Jeg har også erfaringer med at Joha er litt små i størrelsen, så vi kjøper alltid en størrelse større enn det han vanligvis bruker hvis vi kjøper av det merket :)
 
Jeg har ikke erfaring med at joha er for smått, men name it derimot må ha strl større.
 
Jeg synes også Joha er litt små i str. Bodyene fra name it passer dårlig til runde barn, er min erfaring. Ble som pølseskinn på jenta vår, i hvert fall. Elsker ulla de selger på Cubus, i de pakkene.
 
Back
Topp