Jogging?

Lillemirakel

Glad i forumet
Før jeg ble gravid, var jeg veldig aktiv. Og siden jeg er så mye engstelig trappet jeg mye(!) ned. Dette fordi jeg er/var eliteturner, konkurrerte mye og trente omtrent 5-6 ganger i uka. Er kanskje ikke så smart å slenge seg på skranka er sprette på bommen når man er gravid :P Men uansett, jeg savner veldig å trene, og lurer på om det blir for mye bevegelse om jeg jogger/løper? Det humper jo mye og det er vel ikke bra?

Kroppen din er jo vant til trening, så det går nok fint så lenge det er behagelig for deg. Jeg trente hver dag før jeg ble gravid og jogget mye, men etter uke 10 klarte jeg ikke jogge mer pga ligamentsmerter og sting nedi magen. Men om formen er bra, og jogging ikke gir ubehag, så ser jeg ingen problemer med det. Jeg hadde iallefall løpt mer om jeg hadde kunnet. Når det blir tyngre kan du jo gå over til å gå i bakker i stedet osv. Jeg trener også på senter. Og i tillegg til litt styrke, så står jeg på elipsemaskin og bruker romaskina :)

Så lenge du er vant til å jogge så er det ikke noe problem så lenge det ikke gir ubehag.. Jogger litt fortsatt, men merker at det ikke er like behagelig lenger..

har ei venninne som har vært friidrettsutøver i mange år, og supermosjonist nå, hun jogget til og med den dagen fødselen startet;) men de siste 3 mnd kun i oppoverbakker, for det var mest behagelig;) jeg rir en dag i uka, og er aktiv på jobb, men får innmari vondt etter gåturer, å her er det kroppen som bestemmer aktiviteten for tiden :P

Back
Topp