Joggging i 3 trimester??

Femkløveren

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Er det fleire som trener no i graviditeten, korleis og kor ofte evt? Har prøvd å vere aktiv heile svangerskapet gjennom, sjølv om det desverre vert færre og kortare økter enn før.

Driv med basiball centercore og jogging/gange på tredemølle + fjellturar når været tillater det. Basisball er veldig godt for kroppen no, så det anbefalast virkelig! Men jogging har begynt å bli litt ubehagelig for magen. Fleire som kjenner seg igjen i det?

Er det fleire som trener no i graviditeten, korleis og kor ofte evt? Har prøvd å vere aktiv heile svangerskapet gjennom, sjølv om det desverre vert færre og kortare økter enn før.

Driv med basiball centercore og jogging/gange på tredemølle + fjellturar når været tillater det. Basisball er veldig godt for kroppen no, så det anbefalast virkelig! Men jogging har begynt å bli litt ubehagelig for magen. Fleire som kjenner seg igjen i det?

Sliter bare med å gå tur :P all ære til dere aktive altså, kjempe missunnelig :)

Jeg går turer i ulendt terreng og har også kjørt og løpt litt med en ponni og det humper jo litt mer. Både når jeg går aktivt og løper og sitter i ponnikjerre så kjenner jeg etterhvert at det strekker og blir ubehagelig for magen. Tenker at da lytter jeg til kroppen og tar det mer med ro. Ellers blir jeg veldig fort anpusten av all aktivitet egentlig, så det stopper jo der også. Er godt fornøyd med det jeg får til av turer, så jeg pusher meg ikke unødvendig. Gåturer og svømming er god nok trening for meg og er aldri på treningstudio, liker best å være ute. Men det er jo individuelt hva man føler seg komfortabel med, så det tror jeg man må kjenne på selv og ikke måle seg mot andre :)

Prøvde å jogge for en stund siden, måtte gi opp. Det ble ubehagelig og jeg fikk vondt i magen. Jeg har riktignok ikke jogget jevnt siden før sist svangerskap, men var ganske aktiv jogger da. Nå er det kun yoga og svømming som funker her [emoji849]

Jeg ga opp jogging for flere måneder siden og gikk over til spinning og ellipse. Styrke og tøying i tillegg. Har trent jevnlig bortsett fra ukene jeg var kvalm 7-15) og når hetebølgen har herjet som verst her i Oslo. Strever veldig med søvn og energi i varmen.

Jogging syntes jeg fort ble ubehagelig, så her har det gått i fjellturer, svømming og lett styrketrening. Imponert over dere som klarer å opprettholde jogginga gjennom svangerskapet!

Prøvde å jogge for en stund siden, måtte gi opp. Det ble ubehagelig og jeg fikk vondt i magen. Jeg har riktignok ikke jogget jevnt siden før sist svangerskap, men var ganske aktiv jogger da. Nå er det kun yoga og svømming som funker her [emoji849]

Yoga er jo supert, herlig og sunt for kropp og sjel :happy:

Kjenner meg igjen med det med joggingen ja. Jeg jogget (ute) 3-4 ganger i uken men trappet ned til 1 gang fra uke 23 men måtte sluttet fullstendig når jeg var rundt uke 25. Da var turene korte, lite effektive og ubehagelige. Joggingen ga ligamenssmerter og varmen her i området ble litt vel mye så det var ikke mange tider på døgnet jeg kunne jogge. Jeg sykler til jobb hver dag (7,5km hver vei) og både går og sykler en del ellers til ulike erend og bare for å holde meg aktiv hver dag.Skal satse på gåing og fjellturer utover høsten og nærmere termin.

Har vært alt for lite aktiv i de siste mnd. Men har heldigvis en aktiv jobb og hund. Så jeg går tur hver dag i 30 minutter. Den lange lufteturen må mannen ta. [emoji5]

Jogging er vel ikke å anbefale på slutten pga det skaper strekk i ligamentene. Men hva om du løfter magen når du jogger? Eller prøver et bekkenbelte?

Uff treningen har dabbet av de siste ukene :/ er så utrolig sliten og varm :( vet det ikke bør være en unnskyldning men huff får meg ikke til det! Håper det blir litt kjøligere snart så jeg hvertfall orker litt øvelser og turer

Back
Topp