Joggevogn

Hulda

Forelsket i forumet
Gleder meg til å kunne jogge med mini til høsten og er på jakt etter en joggevogn! Noen erfaringer?:)
 
Har ikke forsøkt å jogge med den, men vi har TFK joggster twist og det er en lett og god vogn ☺ Praktisk også. Men til jogging er det godt mulig det finnes bedre alternativer.
 
Eg vurderer bugaboo runner eller mountain buggy terrain :)
Kanskje mest første alternativet siden eg då bare trenger understellet :)
 
Jeg brukte en Quinny trehjuling med lufthjul som joggevogn til de to andre. Funket kjempe fint.

Denne gangen har jeg kjøpt Britax go next. Denne er nokså lik cameleon, veldig usikker på hvordan den er å løpe med, spesielt i skogen.

Om den ikke funker, kjøper jeg en på finn.no. Tror de fleste trehjulinger med GODE hjul vil funke godt nok for mitt bruk:)
 
Har jeg ikke hørt om! :) Har en bugaboo cameleon fra før, trenger jeg da bare understellet?

Og det som e så greit med den e jo då at barnet kan være vendt mot meg noe eg i grunnen syns e veldig viktig :)
 
Har jogget masse med tfk joggster, er helt genialt med håndbremsen, så skal du kjøpe joggevogn anbefaler jeg med håndbrems :)
 
Man skal ikke jogge med de før de er 6 mnd.
Hadde også gått for bugaboo runner.
Fant ut det ang de fleste joggevogner:) Men man kan det med Thule Cheeta! Kjøper man babyhengekøyen som ekstrautstyr så trenger de ikke å holde hodet selv, men de ligger i en slags hengekøye som funker både til sykkel og jogg:) Ei venninne av meg har den og fikk baby for 4 uker siden og syklet tur med han i går:) Den kommer på rundt 4000kr med alt ekstrautstyr på salg, og kan da brukes til både jogging, sykkel og ski. Da trenger jeg jo ikke det i tillegg:)
 
Fant ut det ang de fleste joggevogner:) Men man kan det med Thule Cheeta! Kjøper man babyhengekøyen som ekstrautstyr så trenger de ikke å holde hodet selv, men de ligger i en slags hengekøye som funker både til sykkel og jogg:) Ei venninne av meg har den og fikk baby for 4 uker siden og syklet tur med han i går:) Den kommer på rundt 4000kr med alt ekstrautstyr på salg, og kan da brukes til både jogging, sykkel og ski. Da trenger jeg jo ikke det i tillegg:)


Det er vel mer demping som er problemet og ikke hodet.
 
Den Thule ser helt grusom ut å jogge med da!
 
Fant ut det ang de fleste joggevogner:) Men man kan det med Thule Cheeta! Kjøper man babyhengekøyen som ekstrautstyr så trenger de ikke å holde hodet selv, men de ligger i en slags hengekøye som funker både til sykkel og jogg:) Ei venninne av meg har den og fikk baby for 4 uker siden og syklet tur med han i går:) Den kommer på rundt 4000kr med alt ekstrautstyr på salg, og kan da brukes til både jogging, sykkel og ski. Da trenger jeg jo ikke det i tillegg:)

Thule infant sling skal IKKE brukes ved sykling i følge produsenten, og heller ikke ved jogging før barnet er over 6 mnd i følge deres egen nettside. Det handler om at det rister for mye til tross for at barnet ligger i "hengekøye".
 
Thule infant sling skal IKKE brukes ved sykling i følge produsenten, og heller ikke ved jogging før barnet er over 6 mnd i følge deres egen nettside. Det handler om at det rister for mye til tross for at barnet ligger i "hengekøye".
Hmm, hvor finner du det? Når jeg går inn på deres hjemmeside står det at babyslyngen kan brukes fra alder 1-10 mnd...?
 
Venninna mi er proff sykkelist og mannen er løper(?), og de er svært fornøyde:)

Vet mannen var vurdert denne til sykkling, men helt uaktuelt før barnet er 6 mnd.
 
Back
Topp