Jogger du?

Mia_mini

Elsker forumet
Forrige gang var jeg så kvalm, at jeg ikke orket mer enn å gå tur.
Men nå som jeg ikke er det og endelig bra etter langtidsskade, så frister det å jogge igjen :)

Noen som er aktive joggere?
10-21km?

Hvordan er det som gravid?
Her går pulsen over 130 etter et par trappen :wtf: hehe

Ja, jeg løper. Foreløpig går det helt greit, har kanskje merket litt mer slitenhet (ufattelig irriterende at pulsklokken min er til reparasjon..).

Forrige gang merket jeg at kondisen gikk til helvete rundt uke 10. Da var den 11 km vanlige runden min plutselig er mareritt. Selv om jeg løpe 1min/km saktere enn vanlig, var jeg så sliten at jeg hadde lyst til å rulle meg ned i grøften og grine av utmattelse før jeg var halvveis.

Ellers klarte jeg løpe, om enn saktere enn vanlig, til rundt uke 20. Problemet da var blæren, at bayben hoppet opp og ned på den for hvert skritt, og selv om jeg nettopp hadde tisset, var det smertefullt og jeg fikk panikk-tissetrengt-følelse kronisk. Det var ikke kjekt. Så kom bekkenløsningen etterhvert også.

Gledelig nok var det helt problemfritt å gå over til spinningsykkel, ingen smerter da.

Så denne gangen er jeg forberedt på at jeg skal løpe så lenge jeg klarer uten for mye vondter, og så får jeg heller ty til sykkelen.. selv om det er mye kjedeligere...

Forrige gang var jeg så kvalm, at jeg ikke orket mer enn å gå tur.
Men nå som jeg ikke er det og endelig bra etter langtidsskade, så frister det å jogge igjen :)

Noen som er aktive joggere?
10-21km?

Hvordan er det som gravid?
Her går pulsen over 130 etter et par trappen :wtf: hehe
Jeg er veldig glad i å jogge i terreng/ kombinert med fjellturer etc. Men fikk beskjed av legen å slutte på dagen når jeg opplevde spotting :sad010 men så lenge mini har det bra så skal jeg overleve. Gått litt turer på fjellet, men tar det veldig med ro - helt annet tempo enn jeg liker. Legen jeg snakket med jobber på prematuravdelingen. Han sa det foreligger ingen forskning på det han skulle si, men hans kone fikk ikke jogge i svangerskapene, da han mente at embryoet og senere fosteret ikke hadde godt av det. Jeg tror egentlig ikke på det - men med spottinger skremte det meg så mye at jeg sluttet. Jordmor sa også når jeg var hos henne at det var veldig bra jeg hadde sluttet å løpe :confused013 men kjenner også mange som løper helt til termin.. Men tar ingen sjanser. Men om du ikke har smerter eller noe spotting er det nok sikkert bare å kjøre på :)

Back
Topp