Joggeopptur :-)

isfrid

Glad i forumet
I dag, drøye 7 uker etter fødsel, dristet jeg meg ut på første joggetur! Eller, en kombinasjon av jogging og gange var det jo da, i tilsammen ca 4 kilometer. Tenker å fortsette med den samme blandingen i et par uker og så gradvis øke mengden jogging etter det - og også litt flere kilometer etterhvert.

Noen flere som er i gang med jogging igjen ? Hvordan har det gått? Har dere trent noe før dere begynte jogging igjen? Jeg må si det kjentes helt bra ut for min del, så gjenstår det å finne ut hvordan kroppen kjennes i morgen da. Før dagens joggetur har det vært utelukkende trilleturer og litt kniping når jeg husker det :-)

Var på 3T og løp intervaller etter seks uker. Gikk veldig fint, men kondisen er ikke helt der enda da for å si det sånn..

I dag, drøye 7 uker etter fødsel, dristet jeg meg ut på første joggetur! Eller, en kombinasjon av jogging og gange var det jo da, i tilsammen ca 4 kilometer. Tenker å fortsette med den samme blandingen i et par uker og så gradvis øke mengden jogging etter det - og også litt flere kilometer etterhvert.

Noen flere som er i gang med jogging igjen ? Hvordan har det gått? Har dere trent noe før dere begynte jogging igjen? Jeg må si det kjentes helt bra ut for min del, så gjenstår det å finne ut hvordan kroppen kjennes i morgen da. Før dagens joggetur har det vært utelukkende trilleturer og litt kniping når jeg husker det :)

Så flink du er! Jeg kjenner at jeg må bli sterkere i bekkenet, går fint når jeg går kjapt og jogger, men stivner fullstendig når jeg sitter i ro etterpå. Mulig jeg fikk en bekkenfraktur under fødselen, er uansett ingenting å gjøre med. Er åtte uker siden fødsel og orker ikke sitte i ro. Er vant til å gå/jogge 2 mil om dagen, nå går jeg vel 1 mil om dagen-inkludert 2 km jogg. Med de andre løp jeg etter fire uker. Jeg synes det er ganske greit å trene kniping mens jeg tar knebøy, da skjer det jo naturlig☺️

Snart 8 uker siden fødsel å sliten ennå med å dytte vogna opp bakker i rolig gange.. etter en god trilletur sliter jeg med å snu meg i senga pga bekkensmerter. Har så lyst å komme meg i litt bedre form igjen...

Så flik du er :)
8 uker siden fødsel her, og har holdt meg til raske trilleturer, har et kne som har slått seg litt vrang! Var på Haukeland på fredag, fikk tappet og satt inn litt kortison, så håper at treningsøktene ikke er så langt unna :):)

Så flink du er! Jeg kjenner at jeg må bli sterkere i bekkenet, går fint når jeg går kjapt og jogger, men stivner fullstendig når jeg sitter i ro etterpå. Mulig jeg fikk en bekkenfraktur under fødselen, er uansett ingenting å gjøre med. Er åtte uker siden fødsel og orker ikke sitte i ro. Er vant til å gå/jogge 2 mil om dagen, nå går jeg vel 1 mil om dagen-inkludert 2 km jogg. Med de andre løp jeg etter fire uker. Jeg synes det er ganske greit å trene kniping mens jeg tar knebøy, da skjer det jo naturlig☺️

Det er kanskje flinkt å ta seg i øra og komme seg ut, men at det faktisk funker er vel mest flaks egentlig. Kjenner ingenting på "feil sted" i dag heller, bare litt vanlig støl i beina. Tenkte jeg skulle prøve litt styrke på stuegulvet i morgen, knebøy med innebygget kniping var lurt :-)

Snart 8 uker siden fødsel å sliten ennå med å dytte vogna opp bakker i rolig gange.. etter en god trilletur sliter jeg med å snu meg i senga pga bekkensmerter. Har så lyst å komme meg i litt bedre form igjen...

Husk at kondisen kommer seg også ved hjelp av trilleturer! Kanskje det finnes noen enkle styrkeøvelser du kan gjøre hjemme?

Min erfaring er også at hvis jeg tar på meg løpeklær og joggeskoa når jeg skal trille så blir jeg automatisk mer i "trene-modus" enn i 'rusle-modus". Så bytter litt på hva jeg tar på meg - for man skal jo rusle rundt og bare kose seg av og til også :-)

Så flik du er :)
8 uker siden fødsel her, og har holdt meg til raske trilleturer, har et kne som har slått seg litt vrang! Var på Haukeland på fredag, fikk tappet og satt inn litt kortison, så håper at treningsøktene ikke er så langt unna :):)
.
Knær bør være i orden før man jogger i vei ja - håper det funker :-)

Har aldri jogga :p men går en del turer og sliter også med at jeg stivner helt etterpå . Føler meg som ei 90 år gammel kjerring :p tenker at det eneste som funker er å bevege seg mer?

Husk at kondisen kommer seg også ved hjelp av trilleturer! Kanskje det finnes noen enkle styrkeøvelser du kan gjøre hjemme?

Min erfaring er også at hvis jeg tar på meg løpeklær og joggeskoa når jeg skal trille så blir jeg automatisk mer i "trene-modus" enn i 'rusle-modus". Så bytter litt på hva jeg tar på meg - for man skal jo rusle rundt og bare kose seg av og til også :-)

Lurt! I morgen blir det treningstights og vogn! Merker god forskjell på de første trilleturene og nå. Var såvidt jeg klarte 1 km. Nå kan jeg gå halve dagen. Joggetur neste! Sats medlemskapet åpner igjen 1nov. Blir veeeeldig spennende;)

Back
Topp