Joggebukse i bhg?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Jeg hadde nettopp en samtale med fire andre foreldre som har barn på samme avdeling som sønnen min. Vi kom inn på temaet "klær", og den ene forelderen sa at hun aldri i verden ville sendt barna sine med joggebukse i barnehagen. De tre andre var fullstendig enig.

Selv sender jeg som regel sønnen på 3 år i joggebukse eller andre behagelige stoffbukser framfor denimbukser. Stive skjorter unngås stort sett også. Selv styrer jeg unna joggebukser på jobben, men så er jo ikke jeg på langt nær så aktiv som treåringen.

Hva mener/gjør dere? Er det ok å sende barnehagebarna i joggebukse eller synes dere det er "slaskete"? :)

Last edited:
Ja det er selvfølgelig helt greit:). Og ofte mye bedre klesvalg enn denim eller andre klær både ift bevegelighet og andre ting.

Men det er stor forskjell på joggebukser. Noen ganger kan det nok se slaskete ut ja. Men det har mer med at den er utvasket ol og klessammensetningen.

Så klart det er greit å bruke joggebukser i barnehagen :)
Her blir det lite brukt, da min ikke er særlig begeistret for joggebukser. Går mest i joggerjeans og leggings. Har også noen jeans med masse stretch i som vi bruker mye.
Noen joggebukser kan se veldig slaskete ut, men som nevnt over så er det nok mer for at de er slitte og utvasket. Og dårlig passform i forhold til barnet.

Jeg tenker joggebukse er helt topp jeg! Myke og bevegelige og det er det barna trenger! Kunne ikke brydd meg mindre om noen mener det ser sjuskete ut! Tøysete spør du meg og man trenger vel ikke å pynte seg i barnehagen?

Vil vel si det er tullete av foreldrene som aldri ville gjort det. Tenk så
Ukomfortable de barna er a? I stramme klær laget for å se fine ut... Nei, i bhg skal ungene leke, ha det gøy og ikke mist være opp og ned så joggebukser er perfekt bhgtøy etter min mening ;)

Som barnehageansatt synes jeg helt klart joggebukser er de mest barnehagevennlige klærne!!
ja det KAN se slaskete ut når joggebuksa er arvet, utvasket og hullete og slike klær bruker JEG kun på mine barn i fjøset ;) men i barnehagen har jeg nesten kun brukt (fine) joggebukser på sønnen min ;)

Kjøper pene joggebukser/fleecebukser. Barna går i naturbhg og er ute i skogen flere timer hver dag. Så ingen stive jeans, men nå på kjøligere dager kan datteren min bruke stretch-jeans eller tights.

Syntes de foreldrene hørtes litt rare ut.. Sorry meg :P

Komfort fremfor utseende her i gården! :p Syns joggebukser hører mer hjemme i lek og aktivitet enn jeans/denim. Man kan jo alltids forsøke å leke i trange, stive bukser... Høres ikke særlig behagelig ut;)

Komfort foran utseende her også altså - men så lenge buksen er fin og hel uten hull (og uten motiv) så ser det jo ikke så gæli ut ;)

Det er jo små barn det er snakk om, de vil jo helst gå nakne om de kunne..

Mini har flest joggebukser og andre myke bukser, rett og slett fordi klær ikke skal hindre han i å være barn. Er ikke godt å gå med regnbukse utenpå dongeri feks.

Det finnes jo masse fine joggebukser! Trenger absolutt ikke være slaskete :) Her går komfort foran alt. Joggebukser liker ingen av mine barn, kun tights som gjelder. De går også i kun ullundertøy i vinterhalvåret. Altfor varmt å ha noe over når de er inne, og tar mye tid om alle skulle måtte skifte alt når de skal ut.

Sender han stort sett i superundertøy i bhg vi :)

Sønnen min bruker bare joggebukser i barnehagen. Blir de slått hull på knærne, klipper jeg av beins og så bruker han dem som shorts! Passer alltid på at fargekombinasjonen er alright. Ensfarget joggebukse med tøff genser/t-skjorte til som tar opp den samme fargen som joggebuksa. Sokkene må også alltid matche, men det er meg da :P
Har jobbet i barnehage, og så til stadighet spesielt jenter som gikk med olabukser (også de med god stretch) eller tights som halve rumpa datt ut av når de satt på gulvet og lekte og de måtte heise den opp hele tida. Og gutter i stive olabukser...uff nei. Komfort foran alt! Trenger ikke se ut som en slask, men går jo an å sette sammen antrekket slik at barnet ser velstelt ut :)

Her tror jeg faktisk jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har sendt jenta mi i bhg med jeansbukser :p jeg elsker joggebukser/tøybukser. Og selv bruker jeg også joggebukser/treningsbukser på jobb (i bhg) :)

Elsker joggebukser! Jeg prøver å luke ut klær med hull eller flekker, men utvasket går greit om det ikke blir for ille. På den måten så kan hun leke fritt, trenger ikke å være redd for å ødelegge klærne. Joggebukser holder seg fine lenge synes jeg.

Ser ikke noe galt i å bruke joggebukse, men så er jeg ekstremt glad i å bruke det selv også da :P Eldste har aldri hvert glad i å bruke joggebukse, men lillebror bruker det mye og kommer til å Gjøre det i barnehagen også. Det viktigste er vel bare at buksene man har på de passer barnet godt uavhengig hva slags bukse det er.

I alle dager :o Nei, når barn skal være skrive og leke seg er da komfort det viktigste! Så lenge det er rent og helt er da joggebukse helt innafor.

Back
Topp