persefone
Glad i forumet
Deler denne her, selv om det ikke angår assistert befruktning spesielt. Men alle her inne forsøker jo å bli gravide, og da er det viktig å vite at man får i seg nok jod mens man prøver.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for påminnelse. Jeg skulle jo kjøpe mer jod i går, men glemte det helt avDeler denne her, selv om det ikke angår assistert befruktning spesielt. Men alle her inne forsøker jo å bli gravide, og da er det viktig å vite at man får i seg nok jod mens man prøver.

Så fort gjort med alt man må huske av medisiner etc. som IVF-er! Men noen dager fra eller til spiller nok liten rolle.Takk for påminnelse. Jeg skulle jo kjøpe mer jod i går, men glemte det helt av![]()
Det var et veldig godt spørsmål! Kanskje det går an å spørre Helsedirektoratet på e-post el.?Jeg skulle ønske det fantes noen anbefalinger for hvor mye jod en skal få i seg når man både er gravid og ammer. Jeg prøver å forholde meg til ammer-grensa, men om jeg burde få i meg enda mer nå så får jeg kanskje for lite?

Ja har gjort det, men ikke fått noe svar enda.Det var et veldig godt spørsmål! Kanskje det går an å spørre Helsedirektoratet på e-post el.?
For ammende er det 200 mikrogram. Jeg har valgt å ikke ta jodtilskudd siden jeg drikker ganske mye melk, spiser yoghurt ganske regelmessig, spiser mye brunost på vafler hver helg, prøver å spise hvit fisk en gang i uka og ellers spiser en del havregrøt laga på melk. Så tror jeg får i meg nok.Basert på det som står på Helsenorge er det 175 mikrogram daglig som per nå er gjeldende for gravide. Det inkluderer da også det som kommer inn via kost (meieriprodukter, hvis fisk)
Ser at Metode nå har slike kosttilskudd for de som prøver å bli gravide som inneholder både folsyre OG jod, syns det var veldig bra! Jeg fant det ut helt tilfeldig et halvt årsn tid før jeg starta med IVF, og har tatt jodtilskudd siden da.
Ja ser anbefalingen er høyere for ammende. Du får sikkert i deg mer enn nok jaFor ammende er det 200 mikrogram. Jeg har valgt å ikke ta jodtilskudd siden jeg drikker ganske mye melk, spiser yoghurt ganske regelmessig, spiser mye brunost på vafler hver helg, prøver å spise hvit fisk en gang i uka og ellers spiser en del havregrøt laga på melk. Så tror jeg får i meg nok.