Jod tabletter

For å være helt ærlig, så er faktisk dette første gangen jeg hører om dette..Men skader jo ikke å ha en pakke liggende sammen med det flytende kullet jeg aldri har tenkt til å bruke ;)
 
Det er jo forhåpentligvis en unødvendig utgift, men vet jo aldri. Folk skulle nok ha hatt jod tilgjengelig en viss aprildag i 1986 og, men når det først skjer er det jo fort for sent, eller kommunen ikke har nok, så skader jo ikke å ha hjemme :)
 
Skal kjøpe, har bare ikke fått rotet meg til det
 
Vi har ikke kjøpt.. kan ingenting om dette.. hvor mange tabletter skal man ta hvis det blir nødvendig? Og er det kun for de under 18? Skjønte ikke....
 
Har ikke kjøpt, av den enkle grunnen at jeg er helt imot fri prissetting på slike ting. Tenk da... Apotekene tar 300kr for en pakke med 10 tabletter, mens en pakke med 100tabletter koster 1000kr... Hvor er logikken i dette?

Selv om en pakke med 10 tabletter vil holde med god margin for oss, så synes jeg prisen faktisk er ganske så høy for noe man bare skal ha liggende "i tilfelle"...
 
Vi har ikke kjøpt.. kan ingenting om dette.. hvor mange tabletter skal man ta hvis det blir nødvendig? Og er det kun for de under 18? Skjønte ikke....
Hvis du er under 40, gravid eller ammende bør du ta jodtabletter ved atomulykke.
 
Vi har ikke kjøpt.. kan ingenting om dette.. hvor mange tabletter skal man ta hvis det blir nødvendig? Og er det kun for de under 18? Skjønte ikke....
En pakke jodix på 10 tabletter er nok til en familie på 5. Alle under 40 år er anbefalt å ha den tilgjengelig. Det følger med ett eget skriv om dose og bruk ved ett eventuelt atomuhell.
 
Nei. Ser ikke poenget. Blir det krig så håper jeg at jeg dør fort. Om ikke så tror jeg jeg tar mitt eget liv.
 
Har kjøpt, burde nok kanskje kjøpt kull også med to små barn i huset...
 
Back
Topp