Jobbtilbud og gravid.

Mayb31

Elsker forumet
For en tid siden fikk jeg telfon om at en bedrift muligens ville ansette meg.
Dette var før jeg visste at jeg var gravid.
I dag så ringte personalsjefen og ba meg om å komme på intervju på mandag. Han har ingen andre i kikkerten.
Jeg gruer meg sånn til å måtte fortelle han at jeg er gravid og om jeg skulle få jobben skal ut i permisjon allerede i slutten av desember.
Tror nok ikke jeg får jobben...sukk!

DU HAR VERSÅGOD Å HOLDE GRAVIVDITETEN FOR DEG SELV..ENN SÅ LENGE!!!
han har ingen verdens ting med om du er gravid el ikkje enda!!!!

De har ikke lov til å ta det med i betraktiningen, og har derfor heller ingen grunn til å få vite det - det er ikke akkurat forbudt for dem å spørre, men i og med at de ikke har lov til å bruke det som argument har de heller ingen grunn til å spørre.

Det forhindrer selvsagt ikke at mange arbeidsgivere spør, og lar være å ansette folk av den grunn.

Men med mindre du føler at du MÅ, ville jeg ikke sagt et ord.

Ikke si noenting. Du har ikke plikt til å opplyse til en arbeidsgiver at du er gravid før ca 3 mnd før permisjonstart. Det vil si han har ikke rett til å få vite noe om graviditeten før i september.

Alle vet at det ikke er lov å spørre om graviditet på jobbintervju, men alle vet også at om det blir opplyst at en enten er gravid eller at en planlegger å bli gravid så stiller en desverre bakerst i køen for å få jobben. Det er skjelden arbeidsgivere tenker lenger enn akkurat det året en er borte i permisjon. De tenker svært skjelden på hvilken ressurs en er når en kommer tilbake etter endt permisjon.

Jeg har nettopp begynt i jobb og jeg har ikke sagt noen ting!!! De spurte ikke og da nevnte jeg ikke noen ting heller!! Kommer ennå ikke til å si noe før 12 uke med mindre magen skulle vokse og de skulle spørre meg!!!
Vil råde deg til heller ikke å nevne noe så lenge de ikke spør! Lykke til :o)

You must log in or register to reply here.
Back
Topp