Jobbstart og baby på 11 mnd

Vil ønske deg lykke til med jobbstart, og håper du klarer å unngå å la pisset du får servert gå innpå deg. ;)

Gutten min er litt på samme måte, han våkner rundt kl 23 og da er det kun puppen som er god nok. Da vil han helst henge på den neste timen. Hvis pappaen prøver å bysse blir det ramaskrik. Om han skal få roet han må han vekke han litt skikkelig med tull og lek, og det blir jo litt feil når vi egentlig skal sove. :p
 
Litt satt ut av dramaet så hiver meg ikke på det. Men vil si til deg som postet tråden, jeg begynte på skole når de var rundt året. Det går seg nok til ganske fort :)
Opplevde at bekymringene på forhånd egentlig var mye verre enn realiteten, hehe.
Likevel er jeg i gang med bekymringer med kommende baby ;) vi mødre altså :p
 
Forslag fra en som har vært her en stund: Hva om alle sammen bare går stille og rolig ut av denne tråden nå. Gå ut i været, få litt frisk luft, Drikk en kopp kaffe eller te. Se at verden er vakker og snart er det vår!

Jeg vil ikke kommentere selve problemet til TS her, men jeg ser et annet problem i denne tråden jeg vil adressere.
At noen mener noe man ikke er enige i, er vel og greit. Om noen snakker på en måte som ikke passer deg, eller du syns er nedsettende, er selvsagt ikke greit. Men i denne tråden er det kanskje flere enn en person som er litt ufine med hverandre eller?

Skal vi lære barna våre å håndtere konflikter på en ordentlig måte må vi begynne med oss selv. Og å snakke ufint til noen som snakker ufint til oss selv er vel strengt tatt en klassisk eskalering som ender med mye ugreie her i verden.

Så mitt motto for dere som kjenner at det begynte å klø litt ugreit nå: Ikke vær den mammaen. Lag det gjerne til ditt motto også.
Aldri vær den mammaen!

Og AnnLykkelig: Dette går over. denne perioden med kaos og jobbstart. Vondt og fortvilende når det står på. Men det går over.
Kloke ord, kloke ord. Du har nok rett. Og skal faktisk prøve å drikke min kalde te nå:)
 
Forslag fra en som har vært her en stund: Hva om alle sammen bare går stille og rolig ut av denne tråden nå. Gå ut i været, få litt frisk luft, Drikk en kopp kaffe eller te. Se at verden er vakker og snart er det vår!

Jeg vil ikke kommentere selve problemet til TS her, men jeg ser et annet problem i denne tråden jeg vil adressere.
At noen mener noe man ikke er enige i, er vel og greit. Om noen snakker på en måte som ikke passer deg, eller du syns er nedsettende, er selvsagt ikke greit. Men i denne tråden er det kanskje flere enn en person som er litt ufine med hverandre eller?

Skal vi lære barna våre å håndtere konflikter på en ordentlig måte må vi begynne med oss selv. Og å snakke ufint til noen som snakker ufint til oss selv er vel strengt tatt en klassisk eskalering som ender med mye ugreie her i verden.

Så mitt motto for dere som kjenner at det begynte å klø litt ugreit nå: Ikke vær den mammaen. Lag det gjerne til ditt motto også.
Aldri vær den mammaen!

Og AnnLykkelig: Dette går over. denne perioden med kaos og jobbstart. Vondt og fortvilende når det står på. Men det går over.
Amen!!

Skal ut å gå tur i skogen med mine store små :) frisk luft er alltid brA ;)
 
Nei, men så er de som er enig med deg/dere i samme båt da og reagerer selvfølgelig med sinne da dere føler dere truffet;)
Jeg er ikke i samme båt, men sterkt uenig med din måte å besvare ts. Noen forslag til løsninger og litt empati kommer man gjerne litt lenger med enn ren kritikk og problemtenkning.
 
Skulle gjerne søkt om det hadde det ikke vært for at jeg på kveld er alene sykepleier på vakt :/
Det var jeg og. Da måtte de ordne bakvakt fra annen avd- de timene.
 
Jeg er fullstendig enig Mamsemumsen!

Hva gjør man med en 1 åring i bhg som ikke spiser fast føde?
 
Tilrettelegge for å amme en ettåring når det faktisk ikke er nødvendig?
De fleste legger til rette for det jo. Jeg har hatt ammefri med begge mine til de var 1,5 år. Er bare søke og forklare også får en det ofte innvilget!
 
Jeg er fullstendig enig Mamsemumsen!

Hva gjør man med en 1 åring i bhg som ikke spiser fast føde?
Min måtte få mme i bhg i en alder av 18 mnd fordi han ikke spiste.
 
Jeg tviler ikke på at hun blir sulten. To porsjoner grøt er jo ikke så mye. Men hadde hun hatt gode søvnrutiner, så hadde hun ikke våknet på kvelden. Det virker mer som en uvane enn noe annet. Prøvd å gi velling blandet med mm? Det metter bra i tillegg til at hun får mm.
Unnskyld meg? Men jeg har 2 barn som BEGGE på den tiden våknet for litt pupp før de sov hele natten. Tror det er like vanlig som å ikke våkne!

Det er ganske ufint måten du skriver på!
 
Det er sant! Men når man er eneste sykepleier på jobb er det vanskelig... Hva skal de gjøre, leie inn en sykepleier for en time? Hadde vi hatt flere sykepleiere på jobb skulle jeg lett søkt om ammefri!
Dette problemet er din jobbs. IKKE din! Bare sånn at du vet det. Vært i samme situasjon som deg. Og de har aldri nektet meg.
 
Jeg er fullstendig enig Mamsemumsen!

Hva gjør man med en 1 åring i bhg som ikke spiser fast føde?
I veldig mange tilfeller tilrettelegger bhg ved å gi mme/flaske til disse barna, etter at de har tilbydd fast føde. Dette finner bhg og foreldre løsninger på. Man kan ikke tvinge barn til å spise.
 
Ta å søk på amme fri. Du har krav på det og det er jobben din sitt problem og det er de som må løse det. ;)

Blir nok bedre når du er ute av huset og pappan får legge henne. Det har jo funket før. :)
 
I veldig mange tilfeller tilrettelegger bhg ved å gi mme/flaske til disse barna, etter at de har tilbydd fast føde. Dette finner bhg og foreldre løsninger på. Man kan ikke tvinge barn til å spise.

Jeg vet bare at de krever legeerklæring hvis barne skal ha mme/flaske i frøknas bhg.
 
I bhg her gir de ikke flaske eller mme med mindre du gir en legeerklæring.
Vel, da hadde jeg skaffet legeerklæring. Heldigvis er de ikke så firkantet her i Norge. De gir da barna melk, så hvorfor skulle de ikke kunne gi min en kopp med mme i stedet for? Hva skal man gjøre da? Sulte barna?
 
Back
Topp