Jobbstart og amming

EngaEngel

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har en datter på 7 måneder som jeg fortsatt ammer en del. Snart skal jeg tilbake på jobb. Hvordan gjorde dere det med melk når pappaen er hjemme? Jeg har tenkt til å pumpe 1 flaske om dagen, sånn at pappen alltid har en flaske i kjøleskapet, men nå begynner jeg å tenke at det kanskje ikke er nok? Hun får nå grøt til frokost, grønnsaker/frukt til lunsj og et halvt middagsglass til middagstider. Hun spiser så og si aldri opp verken det halve middagsglasset eller grøtporsjonen. Jeg ammer nå 4-5 ganger om dagen. 3-4 ganger i løpet av natta.

I utgangspunktet hadde vi tenkt til at flasken skulle gis på kvelden, siden jeg stort sett ikke rekker hjem til legging og det er da hun er mest avhengig av puppen.. Men det betyr nesten 9 timer uten melk på dagen...

Vil gjerne høre hvordan dere andre har løst en liknende situasjon!!

Jeg fikk ikke pumpet ut noe så vi startet å tilvenne henne smaken på erstatning fra 6-7 mnd. Startet å jobbe når hun var 10 mnd, da spiste hun veldig lite fast føde, likte ikke grøt pg det var fremdeles melk som var hoved næring, hun fikk pupp før jobb og pappa ga mme + det hun ville ha av fast føde mens jeg var på jobb, jeg tok ut 1 t ammefri på slutten av dagen (reisevei tillot ikke gjøre det midt i arbeidadagen) og vi ammet når jeg kom hjem + noen ganger på kveld og natt:-) gikl veldig bra det:-)

Her funket pumping dårlig, men far ga det lille jeg fikk pumpet, og supplerte med mme. Husk at delamming er like bra som fullamming, og de spiser jo mer og mer fast føde også.

Jeg ammet rett før jeg gikk på jobb, og med en gang jeg kom hjem, og med ammefri var jeg da bare ute av huset i 8 timer.

Her var poden 8 mnd da jeg begynte på jobb igjen, og det gikk helt knirkefritt.

Jeg begynte på jobb når jeg var 8 mnd, men hun tok ikke flaske så jeg lot det bare være :) ammet før jeg gikk, og ammet med en gang jeg kom hjem (med 1t ammefri) og vi holdt det gående til hun var 1 år, så melka forsvant ikke selvom jeg ikke pumpa ila arbeidsdagen :) hun ble utrolig god på mat da, mellom 7 og 8 mnd

Jeg begynte i jobb da småtten var såvidt 8 mnd.

Da måtte vi kutte midt-på-dagen-ammingen, men ellers ammet jeg som før.

Ammet en gang om natten, rett før jeg dro på jobb, rett etter jeg kom hjem fra jobb, og et par ganger ila kvelden. Jeg benyttet meg av retten på en times ammefri, så jeg var bare borte i 8 timer (7 timer jobb, og så reisetid til og fra).

Pumping fungerte overhodet ikke på meg, og ble bare styr om jeg skulle prøvd gjøre det på jobb, så ble ikke noe av det.

Jeg var smådesperat av melkespreng første par dagene, men så gikk det seg til. Jeg fikk gradvis mindre melk, så det var tydelig at det gikk litt ut over produksjonen av jeg gikk så lenge uten å tømme puppene, men klarte likevel amme frem til ungen var et år gammel.

Når jeg var vekke, spiste småtten grøt, frukt-og-grønnsaksmoser, litt middagsmat, o.l. Ikke noe behov for å gi noe melk på flaske, han drakk vann.

Back
Topp