Jobbsituasjonen deres

Monai

Flørter med forumet
Hvordan går det på jobben hos dere jenter? Er de flinke til å tilrette legge for dere?:)

Jeg jobber 100 prosent på et sykehjem. En tung avdeling, der det blir mye gåing og til tider tunge løft! Kjenner jeg begynner å bli kjempe sliten, men er nødt til å holde ut siden jeg skal ta fagbrevet i mai /juni!

jeg jobber også på et sykehjem, og nå begynner det å bli tungt,.. selv om jeg har en fantastisk arbeidsplass som tilrettelegger for meg så er jeg blitt sykemeldt i 2 uker.. i starten.. har et vanvitti nedpress i bekkenet og smerter i korsryggen.. men jeg håper på 14 dagers hvile, vanskelig med to gutter som skal følges opp, men skal prøve [:D][:D]

Ja, det kjennes at det begynner å bli tungt! Deilig at du får hvilt deg en stund nå da:) Kunne ønske jeg også kunne gjort det samme, men kan ikke sykmeldes eller ha mye fravær, for da må jeg ta igjen læretid! *bite tennene sammen*

Så fint at de har tilrettelagt så bra til deg Eltana,du er heldig!:)

Jobbet 100% som lærer på vgs til i februar, da ble jeg sykemeldt 30%. I mars gikk jeg ut enda litt til så nå er jeg 60% sykemeldt. Er vanskelig å legge til rette i læreryrket, man har de klassene og det arbeidet man har, og timeplanen er ikke alltid lett å endre på. De kunne kanskje gjort enda mer for å tilrettelegge, men jeg sliter en del med migrene/hodepine som er svangerskapsrelatert, så det gikk rett og slett ikke å jobbe mer enn 40% når jeg i tillegg har ei jente på to år fra før og er alene halvparten av tida - mannen min jobber på sjøen fire uker av gangen.

[:)]

eg går på attføring men nå vil de ha meg ut i tiltak, og va på møte i dag, ser dårlig ut me jobb for min del for eg har kraftig bekkenløsning og svangerskapsisjas, så nå vente eg på tlf fra min saksbehandler på nav for å høre igjen om eg kan slippe å jobbe siden eg bare har blitt dårligere.. men d dumme e at eg må ver i et tiltak hvis isje så miste eg den lille inntenkten eg har nå, så eg e temmelig frustrert øve situasjonen akk nå :( 

Jeg har vært 50% sykmeldt et par uker nå, men jobbet 100% fram til da, og begynner igjen i det nå. Håper det skal gå greit ei stund ihvertfall. Er lærer, og liker jobben min veldig godt. Men alt er selvfølgelig tyngre når en er trøtt og har hodepine.

Oi...da beundrer jeg deg virkelig.
Har selv jobba på sykehjem og det kan være svintungt selv når man ikke er gravid.

Jeg jobber 50% av de nesten 90% jeg har.
Sliter mye med rygg og bekkenplager og i tillegg er jeg innmari trøtt hele tiden.
Jobben har vært suveren å tilrettelegge for meg, og de har skånet meg for det meste egentlig.
Kommer til å savne jobben når jeg flytter til Bodø igjen.
Har bare vikariat ut 21 april, og sitter da uten jobb.

Jeg jobber på en kantine på Videregående, Jobber der alene om dagen, så er min egen sjef. Litt stress er det, men har klart å jobbe 2 uker no, så tar jeg da påskeferie no.. Meen kjenner at vist jeg har skua jobba neste uke å, har jeg nok ikke klart det.. Blir litt for mye stress når man er aleine.. Har ikke prata me sjefen om noe tilrettelegging.. å trur heller ikke det kommer til å bli prata så mye om akkurat det.. jeg syns det er vansklig å prate om sånt.. [:-]

Ja.. Håper bare på at jeg får kvilt meg mye no frem til påskeferien er over. så håper jeg at jeg klarer å jobbe videre[:)]

Jobber fremdeles 100%, men har en super sjef som tilrettelegger så langt det lar seg gjøre. Jobber som ped.leder på småbarnsavd. i barnehage, og det er ikke akkurat drømmejobben når man er gravid[;)][&:]

Regner med jeg trapper ned litt etter påske, så jeg kanskje holder ut til juni. Det begynner å bli veeeldig tungt, og både rygg og bekken protesterer og låser seg innimellom. *Godt med påskeferie nå ja*[:)]

jeg har vært sykemelt nå 60% en god stund! Men var ho jm i går å hun ville ha meg ut i permisjon! s da blir d d!
grunnen er bekken låsning å løsning!

Jeg jobber som nattevakt på en bensinstasjon jeg, og har vært sykemeldt siden 21.desember, men har nå gått over i svangerskapspenger.. Sjefene mine har ikke tilrettelagt NOENting, og er heller ikke villig til å gjøre noe mer med det.. Så da må jeg bare gå hjemme..

Jeg jobber med tunge rullestolbrukere, psykisk utviklingshemmede. Har søkt om svangerskapspenger siden sjefen sa at det er vanskelig med tilrettelegging for meg. Da må kollegaene mine gjøre oppgaver for meg, og det blir ikke riktig i forhold til dem, så jeg og sjefen ble enige om at da er det bedre at jeg ikke jobber. Men utrolig lange dager å gå hjemme... Er jo vant til å jobbe 100%.

Det går supert på jobb, mye å ta tak i og jeg bekymrer meg bare for at jeg ikke skal bli ferdig med alt jeg vil ha unna før jeg skal ut i permisjon.
Jeg jobber endel på lab og sitter også endel på PC og finner ut av ting og tang, så jeg styrer mesteparten av dagen min selv. Det hjelper veldig på å ha litt variert og å kunne legge opp til tempo selv. Kjekke kollegaer er også en fordel  [:)]

Jobbet 100% frem til for noen uker siden da jeg ble 100% sykemeldt fordi jeg var helt utslitt og stresset. I dag var jeg hos legen igjen og skal jobbe igjen fra neste uke. Spent på å se hvordan det går for energinivået er ikke akkurat på topp, men sa til legen at jeg hadde lyst å prøve å jobbe igjen. Så da får vi se hvordan det går, tror det blir hardt med lange dager, men også godt å komme tilbake til kollegaene og hverdagen der.

Jobber fortsatt 100% som sykepleier jeg(: Jobber egentlig på akuttpsykiatrisk post, men siden den jobben ikke bør kombineres med svangerskap av forskjellige grunner er jeg nå overflyttet til almennpsykiatrisk post fram til jeg går ut i permisjon. Sleit litt med vondt i korsryggen i starten av svangerskapet, men dette ga seg da jeg begynte å bli mer bevisst på kroppsholdning og det å huske å sette seg litt ned når jeg er på jobb. Driver aktivt med travhester så jeg er veldig glad for at jeg ikke har store plager [:)]

Jeg jobber 50% som frisør.
Pga bekkenløsning med gangvansker har jeg ikke sjans til å jobber mer og kjenner at jeg må bite tennene ekstra sammen noen dager. Jobber hver dag,og heller få timer pr dag.. Men er ikke det beste for bekkent å stå rett opp og ned på flatt gulv lenge om gangen merker jeg [&:]
Men håper jeg holder ut noen månder til -blir laaaaang ventetid om jeg hadde blitt fullt sykemeldt nå[&o]

Jeg jobber som assistent i bhg, småbarn. Vært sykemeldt 50-100% (litt til og fra) siden 14 desember.... Hatt oppkast, hodepine, kvalme og brekninger, nakke og ryggsmerter... Men nå har jeg gått til fysio 2 ganger i uken over en tid og nesten alle plager er borte... Litt vondt i rygg og bekken enda, men litt skal en da tåle he he.... Så jeg håper å begynne å jobbe igjen når sykemeldingen min går ut 11 april.. Tenker å begynne i 50%... JM vil jo egentlig at jeg skal gå sykemeldt da, siden jeg har endel kynnere... Men jeg må prøve meg på jobb litt... Kjeder meg noe sinnsykt hjemme om dagen....

Jeg er lærling og jobber pr i dag 85% i en bolig for psyk.utv.hemmede. Om 3uker skal jeg gå over til å ha praksis på et sykehjem, skal da jobbe 100%.
Der jeg jobber nå er de veldig flinke til å ta hensyn og gir meg lette arbeidsoppgaver de dagene bekkenet plager meg [:)] håper og tror at de kommer til å ta like mye hensyn på sykehjemmet også. Pga at jeg har brukt veldig lang tid på lærlingetiden min ( pga mye sykmeldinger i forrige svangerskap, og kronisk syk sønn) har jeg en tidsfrist for å få tatt fagbrevet, og MÅ klare å holde meg i 100%jobb fram til tidligst midten av mai, og helst klare å jobbe 50% fram til permisjonen starter 7juli.
Jeg har jo 2gutter fra før som krever sitt og merker at jeg blir fortere sliten nå enn før, men prøver å ta hensyn og ikke presse meg mer en nødvendig [;)]
Gjør det absolutt nødvendigste av husarbeid og kan ikke la meg stresse av at det innimellom flyter litt rundt oss, og heldigvis har mannen min samme oppfatning også [;)]

Nå har jeg bare en liten stilling på et øyelegekontor. 3 timer om dagen, så det går greit for min del. Hadde jeg jobbet mer hadde jeg nok blitt mere sliten vil jeg tro. Er mye tungvindt opp og ned fra stol, strekke seg høyt og lavd og løping fra undersøkelsesrom til undersøkelses rom, men det går [:)]
Det jeg er mest spent på er om jeg har noe jobb å gå tilbake til når permisjonen er slutt... er ansatt igjennom et vikarbyrå.

ble sykemeldt 8.februar pga av kraftig bekkenløsning. jobbber med fisk som skal løftes hit og dit. 7 timer dær man står rett opp og ned. en smule alt for tung jobb.
men selvfølgelig hadde eg ikke opptjent meg rett på sykepenger,så va som skjer utover nå med pengesituasjonen vår er ikke godt å si. kan ikke leve bare på mannen min sin lønn akkurat-
norske regler er TULL og VAS[:'(][:@]

Back
Topp