Jobbsituasjon

Solbolle

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
I min jobb har jeg endel ansvar for voksne beboere som er fullstendig hjelpe/pleietrengende og det er tunge stell hver dag. Jeg merker allerede at det er problematisk i forhold til lukt og jeg brekker meg i de situasjonene under stell hvor jeg er utsatt for nettopp dette med skarp lukt. Jeg skammer meg over det, det er jo så ufint ovenfor mottakende part som ikke har noe valg. Jeg har allerede fått tilrettelegging på jobb hvor jeg er fritatt fra de hvor det er mye voldsom utagering. Noen annen form for tilrettelegging ser jeg at det er vanskelig å få til.
Er det andre her som er i lignende situasjon? Har noen tips i forhold til rettigheter og hva jeg eventuelt kan gjøre?

Er ikke gravid selv, men ei jeg jobber med valgte å bytte til natt da det gjerne er roligere dag og mindre stell. Jobber på et sykehjem med utagerende eldre :)

Er ikke gravid selv, men ei jeg jobber med valgte å bytte til natt da det gjerne er roligere dag og mindre stell. Jobber på et sykehjem med utagerende eldre :)

Sniker :-)
Min lege ville ikke la meg jobbe natt. Hun sier at all forskning tyder på at nattevakter øker risikoen for å miste, og hun tillater aldri at gravide går natt. Det blir sykemelding til arbeidsgiver kan tilrettelegge.

Sniker :)
Min lege ville ikke la meg jobbe natt. Hun sier at all forskning tyder på at nattevakter øker risikoen for å miste, og hun tillater aldri at gravide går natt. Det blir sykemelding til arbeidsgiver kan tilrettelegge.

oi såpass! :/ det må jeg informere min kollega om.

Takk for svar:happy: Jeg får ta en prat med fastlegen min. Har egentlig ikke time der før neste uke, men nå merker jeg det haster litt

Back
Topp