Jobbsøking...

Trollkjerring

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Jeg har vært ufør snart et år nå og har egentlig lyst til å jobbe litt. Noen som har erfaring med jobbsøking mens man er gravid? Har liksom intrykk av at graviditet ikke akkurat er positivt når man søker jobb.

Er berre å søke! Kjem du på intervju og sånn, så kan du jo sei at du er gravid. Dei har ikkje lov til å gå forbi deg om du er den best kvalifiserte fordi du er gravid. Evt kan du også vente med å seie noko om det til du har fått skriftleg tilbud. :) arbeidsgiver har ikkje rett til å vite om graviditet før 3 mnd før termin...

Selv om arbeidsgiver ikke har lov til å gå forbi deg pga du er gravid, så er det dessverre veldig mange som gjør det. Bare sånn at du vet det hvis du velger å si at du er gravid :)

Selv om arbeidsgiver ikke har lov til å gå forbi deg pga du er gravid, så er det dessverre veldig mange som gjør det. Bare sånn at du vet det hvis du velger å si at du er gravid :)
Det er jo det jeg frykter også. Men jeg får jo ikke gjort noe annet enn å søke så få man se. Jeg har bestemt meg for at jeg skal begynne pent med en bitteliten jobb i første omgang. Ekstrahjelp I en butikk eller noe. Skulle jo tatt tak I dette med jobblysten allerede fra januar da reglene ble endra, men så kvier man seg jo litt også når man ikke har kunnet jobbe på så lang tid. (Siden 2012)

er nok dessverre mindre sjans å få når man er gravid, men en ekstravakt jobb kanskje??

Søk i vei :-) Flott at du vil begynne smått og jobbe igjen! Lurt å satse på en deltidsjobb:-) Graviditeten trenger du ikke å opplyse om før 3 måneder før permisjon/termin(?). Jeg hadde nok valgt å holde graviditeten for meg selv til jeg evt hadde fått et skriftlig jobbtilbud. De skal jo ikke bruke graviditeten mot deg i en søknadsprosess, men man vet dessverre aldri..

Jeg har akkurat begynt i ny jobb. Var ikke gravid når jeg søkte, men jeg fortalte det før jeg begynte. Nå er jeg utrolig heldig som har fått en fantastisk sjef. :-) Lykke til med søking!!! Dette ordner seg veit du :-)

Back
Topp