jobbsøking

1baby 2012

Blir kjent med forumet
jeg har søkt masse jobber å vært på div inntervjuer, men hva gjør jeg? fortelle de at jeg er graivd eller la være?

Vanskelig.. Fort å tenke at de ikke vil ansette noen som er gravid pga permisjon, men igjen syns jeg ikke det er rett å ikke fortelle det.. Kan jo kanskje fortelle senere? Om det da ikke resulterer i at de kan føle seg lurt ? Dette var vanskelig ... :/

Ikke fortell

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Ville ikke fortalt - de har ikke lov å ikke ansette deg pga graviditet, men jeg ser for meg at det er lett å legge deg nederst i bunken...

Ærlighet varer lengst.

Jeg ville i alle fall ikke hatt en sjef spm ble forbanna når jeg fortalte det etter ansettelsen. Ikke forbanna fordi du er gravid, men fordi du ikke er ærlig. Lite pålitelig spør du meg.

Jeg har takket ja til ny jobb i dag, og ikke sagt noe. Det hadde jeg gjort om jeg var lenger på vei. Men siden jeg var hos gynekolog før møtet, og han konstanterte at det ikke var noe å se foreløpig så valgte jeg å la være. Hadde jeg visst at jeg f.eks var 6-7 uker på vei hadde jeg sagt det. Men nå som det ikke er noe å se, så tenkte jeg at mye kan skje på 3 mndr. Men om jeg får beskjed om at alt ser greit ut, så kommer jeg til å reise opp å si i fra om ikke så lenge. Jeg visste ikke at jeg var gravid på intervjuet i forrige uke!

på de inntervjuene jeg har vært på har jeg jo ikke sakt noe, da jeg ikke viste at jeg er gravid, men ble oppringt her om dagen og nå vet jeg det å syns det er så fælt å måtte holde sånt skjult, men samtidig har de ikke noe med det før unger er levedyktig (eller ossen dette var) + at 7 uker er ikke langt på vei å mye kan skje så har ikke så lyst til å si det til en eventuelt sjef da jeg ikke vet ossen det vill gå... samboeren derimot vill ikke at jeg skal søke flere jobber siden jeg var sykmeldt hele forjesvangerskap og allerede begynt å bli en del dorlig (men jeg jobbet på kjøkken å fikk ikke lov å jobbe på grund av oppkast sist, og jeg kasta opp gjenom hele svangerskapet) syns dette er så vanskelig. skulle virkelig hatt en jobb og gå til! :/

Back
Topp