Jobbsøking

Vårskatter

Glad i forumet
MAI 2013
Jeg er fortiden hjemmeværende etter endt permisjon med jenta vi har. Planen vår var att jeg skulle få meg en jobb før vi begynte å prøve på neste baby, men er ikke alltid ting blir som man planlegger. Har søkt på masse jobber men fortsatt ikke fått napp noe sted. Sendt avgårde en i dag også, men hvor lenge hadde dere fortsatt med jobb søkingen?

Ser jo for meg att det er liten sansynlighet for att de vil ansette med når de får vite att jeg er gravid og ikkr kan jobbe så alt for mange mnd.
Men har nå gått hjemme siden februar 2011 og kunne så tenkt meg å fått kommet meg ut å jobba litt før neste permisjon. Eller så tror jeg det blir leenge å gå hjemme.

Jeg hadde nok fortsatt litt, men det kommer jo også ann på det økonomiske. Har du råd til å bli hjemme bare er jo det lettere å velge...

Når det gjelder selve søkingen kan det jo være lettere å søke på vikarieter ellerk orte engasjementer...og kanskje være litt mindre kresen. Derimot kommer det jo veldig ann på hva du tenker du vil gjøre. Er det drømmejobben du er på utkikk etter og har råd til å være hjemme så hadde jeg kanskje utsatt søkingen...

Kommer an på hvilken jobb du søker på. Er det en langvarig drømmejobb så er det bare å søke syns nå jeg. Dersom det bare er en jobb for pengenes skyld så spørs det vel om hva den økonomiske situasjonen din er, hvor viktig det er for deg å ha en jobb og hvor belastende du syns det er å søke jobber..

Jeg søkte på drømmejobben nå og fikk den. begynner først 01.02.13 og har ikke fortalt om svangerskapet ennå.. kanskje ikke så "snilt" men måtte tenke litt på meg selv - har også sterkt behov for en god inntekt.

Så synes man skal veie det opp mot situasjon. Drømmejobb/ønskejobb og sterkt økonomisk behov veier jo sterkt, mener jeg :)

Er lite med jobber innen det jeg er utsannet og har jobbet med før her jeg bor nå fortiden. Så jeg har søkt på alt som kan være aktuelt egentlig. Søknaden jeg sendte avgårde i dag er innen det jeg er utdannet, så den kunne jeg godt tenkt meg.

Ellers søker jeg både fulltid, deltid, fast, vikar. Økonomisk sett hadde det vært best for situasjonen om jeg hadde fått en liten deltidsjobb i hvertfall.

Back
Topp