Jobbsøker som gravid

Molly_mor

Flørter med forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Min siste jobbkontrakt gikk ut i august og jeg søker nå jobber. Markedet her jeg bor er ganske tamt for tiden, spesielt i min bransje media/journalistikk, men jeg har fått et jobbintervju på mandag til en spennende jobb.

I slutten av perioden min i forrige jobb var jeg delvis sykemeldt, og jeg er nå delvis sykemeldt fortsatt selvom jeg er arbeidsledig på grunn av bekkenproblemer og litt andre ting knytt til graviditeten.

Er det noen som har erfaring med å starte i ny jobb som gravid? Eller som delvis sykemeldt generelt? Jeg har tidligere erfart sjefer som ikke dealer særlig godt med sykefravær og engster meg for dette. Jeg vet man ikke er pliktig til å informere om graviditeten før 12 eller 4 uker før perm, men kula har jo begynt å vise allerede.

Erfaringer? Tips, råd?
 
Jeg søkte jobb som gravid og fikk jobben! Tok med meg en representant fra fagforbundet, som en sikkerhet. Kanskje det er et tips? <3 Jeg var faktisk også sykmeldt i den perioden jeg var på intervju. De har jo ikke lov å diskriminere pga graviditet, derfor føltes det tryggere å ha med representant fra fagforbundet.
 
Jeg søkte jobb som gravid og fikk jobben! Tok med meg en representant fra fagforbundet, som en sikkerhet. Kanskje det er et tips? <3 Jeg var faktisk også sykmeldt i den perioden jeg var på intervju. De har jo ikke lov å diskriminere pga graviditet, derfor føltes det tryggere å ha med representant fra fagforbundet.
Så godt å høre! Det var et godt råd. Tusen takk :love017 Var du synlig gravid eller fortalte du om graviditeten? Evt når i prosessen? :)
 
Back
Topp