Jobbreise

Maggie2015

Glad i forumet
Jeg skal på jobbreise i starten av juni, hvordan i allverden skal jeg holde dette skjult? Er hele bedriften som reiser. Har ikke jobbet der så lenge, og det er ikke ekstremt mye drikking, men litt blir det jo. De vet jeg drikker og. Er akkurat i gang med trening etter forrige svangerskap, så vurderer å skylde på at jeg er på diett, men det innebærer jo også at jeg ikke kan kose meg og spise søtsaker på hele turen. :meh: Noen gode tips? Er da ca 6,5 uker på vei.

Sliter med det samme ved flere anledninger etter det og, et utdrikningslag helgen etter og midtsommer i slutten av mnd. Puh, dette blir tøft! Var så mye enklere når jeg ble gravid i slutten av juni sist, så kunne vi fortelle alle etter sommeren :happy:

Hva med å si at du har uvi eller noe sånt? Bruker antibiotika for et eller annet? :)
Hehe, ja, det er jo en idé, selv om jeg ikke har kjempelyst til å gi den forklaringen heller, huff...

Hva med å bare takke nei? Jeg var på fest da jeg gikk på IVF-medisiner og da jeg var tidlig gravid og ingen la merke til noe - folk var stort sett opptatt med sitt. Fikk et glass vin til maten og drakk bare vann. Ingen som fikk det med seg. På minglingen etterpå drakk jeg eplejuice.

Ville bare drukket alkoholfritt og gjort det diskret.
hadde fest her på lørdag, jeg blandet med alkoholfri drinker og var alene på kjøkkenet hver gang. :p

Men på slutten begynte jeg å fryse og måtte ta på pledd, og ble veldig trøtt, så håper ingen tenkte noe av det. Ble anklaget for å være full fordi jeg stammet litt i en diskusjon (uttalte et ord feil), så jeg vet ikke. Mannen min la seg før meg uansett, så jeg var ikke første som la inn årene heller. :p

Nå drikker jo ikke jeg i utgangspunktet, så litt vanskelig å gi deg selvopplevde råd eller historier!
Men jeg ville kanskje skyldt på antibiotika eller urinveisinfeksjon.
Lykke til!

Litt tynt å skylde på antibiotika da det i utgangspunktet ikke er farlig å ta seg et par glass vin når man går på antibiotika :) jeg ble hvertfall avslørt sist når jeg prøvde meg på den! Svært få leger som ber deg avstå helt fra alkohol, med mindre du er alvorlig syk!
Ville satset på alkoholfrie drinker :)

Ja får prøve å satse på alkoholfritt, kanskje si at jeg kjører hvit juni etter mye drikking i mai eller noe :hilarious:

Jeg har snakka litt med samboern og har faktisk bestemt meg for å fortelle det til sjefen og min nærmeste kollega. Jeg tror de setter veldig pris på at jrg forteller det, enn at de går rundt og mistenker det, også kan det være kjekt å ha noen allierte på turen, som kanskje kan dekke litt for meg. Starta i jobben 01. mars så jeg gleder meg ikke akkurat til å fortelle da, puh, venter til uka vi reiser da, 1,5 uke til. Hadde håpet på å vente til etter tidlig ul, men det er uka etter :p wish me luck! Er det forresten andre som har fortalt tidlig?

Hei! Tror du gjør lurt med å fortelle det til noen som kan dekke litt for deg. Jeg måtte gjøre det samme på jobb da vi har pasienter som går på cellegift. Måtte si det til to kolleger uke 7 for å slippe administrere disse medisinene. Det har vært fint å ha noen på jobb som vet det som kan dekke over for meg. Gjør at jeg slipper å lete etter hvite løgner hele tiden.

Lykke til med jobbreise og utdrikningslag.

På utdrikningslaget kan du jo Evt tømme alkoholfri vin i flaske det står at d er alkohol i :p

Jeg har snakka litt med samboern og har faktisk bestemt meg for å fortelle det til sjefen og min nærmeste kollega. Jeg tror de setter veldig pris på at jrg forteller det, enn at de går rundt og mistenker det, også kan det være kjekt å ha noen allierte på turen, som kanskje kan dekke litt for meg. Starta i jobben 01. mars så jeg gleder meg ikke akkurat til å fortelle da, puh, venter til uka vi reiser da, 1,5 uke til. Hadde håpet på å vente til etter tidlig ul, men det er uka etter :p wish me luck! Er det forresten andre som har fortalt tidlig?
Eg fortalde det til sjefen på jobb i veke 6. Fordi då kunne ho meir tilrettelegge og skjønne koffår eg ikkje jobba som "vanlig" når eg va dårlig. Eg jobber på sjukeheim, som inneberer masse lukter!!

Back
Topp