Jobbmuligheter....

Medulla spinalis

Glad i forumet
Hvordan er det å få jobb når man er ferdig utdannet sykepleier?? Mange sier det er gode muligheter, men likevel ser jeg at de ikke utlyser så mange stillinger her jeg bor... Bor mellom fem kommuner! Vurderer å bli gravid siste året sånn at jeg akkurat blir ferdig med utdanningen og gå ett år hjemme, så søke jobb! Er det dumt å gjøre det sånn?? ;-)

Jeg tenker at man kanskje "glemmer" mye det året man er i permisjon?

Det kan jo være greit å tenke litt over det økonomiske også... dersom du går rett over i graviditet/fødsel etter utdanning har du kanskje ikke tjent opp nok penger til foreldrepenger og må få engangsstønad...

Jeg ble gravid ganske fort etter skoleslutt, og ble sykemeldt etter noen mnder pgs bekkenplager og dårlig form. Så med permisjonen min så var jeg borte over 1,5 år, og merker jeg har glemt en del!

Noe kommer raskt tilbake, men ikke alt, som f.eks medisiner (virkning/bivirkning) har gått mer i glemmeboken..

Det andre er det økonomiske, jeg tror det er lurt å opparbeide seg rett til foreldrepenger (jobbe 6mnd)

Jeg har aldri hatt problem med å få jobbe! Fikk 100%fast stilling et halvår før jeg var ferdig[:)] Nå har jeg flyttet da, så må snart si opp stillingen (har ulønna perm derfra nå), men kontaktet to steder her jeg bor nå, ville jobbe kveld eller natt, og fikk jobb som vikar på dagen! og hvis du bor mellom 5 kommuner, så vil jeg tro de trenger folk enten her eller der[;)]

Jeg har ikke problemer med det økonomiske da mannen jobber vekke og har god lønn....

Jeg er selvfølgelig redd for å glemme en del mens jeg er vekke! Vil føle meg mest mulig rustet når jeg skal begynne å jobbe som sykepleier. Men da blir det liksom over 5 år mellom barna, og det er kjedelig.

Føler meg litt revet mellom å bli gravid slik at jeg klarer å fullføre siste året og så ta permisjon, eller om jeg skal skaffe meg jobb og opparbeide meg rettigheter på foreldrepenger... ;-) Er litt vanskelig å jobbe noe mer enn 50 prosent pga mannen jobber vekke og jeg må time min jobbehelg med de to helgene han er hjemme i måneden...

ORIGINAL: Catslide

Det kan jo være greit å tenke litt over det økonomiske også... dersom du går rett over i graviditet/fødsel etter utdanning har du kanskje ikke tjent opp nok penger til foreldrepenger og må få engangsstønad...

Jeg tenkte å få når jeg har vært student i 6 mnd. Da får jeg foreldrestipend fra lånekassen på 9100,- i mnd.

Back
Topp