Jobbintervju

J-40451389

Flørter med forumet
Hei!
Jeg søkte «litt løst» på flere jobber tidligere i svangerskapet, og har nå blitt kalt inn til intervju på en av jobbene. Jeg skrev ikke i søknaden at jeg var gravid, da jeg ikke var så langt på vei enda at det syntes. Fortalte om graviditeten under ett intervju like etter jeg sendte ut søknader.
Nå er jeg 35+4 på vei og magen vil være det første de ser når jeg evt kommer på intervju :hilarious: Vet ikke om jeg klarer å stille til intervju uten å informere om graviditeten på forhånd, men er redd de da allerede bestemmer seg for at jeg ikke er en aktuell kandidat:meh:
Hva ville dere gjort?

Jeg ville nok bare nevnt det; i alle fall som noe av det første du sier PÅ intervjuet; fordi du er jo uansett så langt på vei at du må ut i permisjon snart; og det er jo ikke akkurat som om du greier skjule det. :bag: så ved å ikke nevne det, tror jeg det blir litt som å prøve ignorere elefanten i rommet.
Vanskelig det der egentlig. Det skal jo ikke EGENTLIG være av betydning, men det er jo klart at det påvirker litt..

Ja, jeg ville også sagt det på intervjuet. Ikke før, for da får de gjort seg så mange tanker på forhånd. Ved å si det når du kommer så er du i hvert fall sikret at informasjonen gis sammen med alle grunnene til hvorfor du bør få jobben :)

Har tenkt til å søke ny jobb selv, men søknadsfristen er 14/8, så har litt tid på meg. Likevel så kan det jo bli et problem siden jeg egentlig skal ha mammaperm til 1. februar. Vi får se!

Jeg kjenner flere som har fått jobb som høygravide. Arbeidsgiver syns ofte det kan være like greit om du skal rett ut i permisjon, for da kan de tilby vikariat for din stilling til en av de andre som var aktuelle for jobben. De slår to fluer i en smekk, for ofte skal jo damer i en viss alder ut i permisjon på et tidspunkt uansett, og de slipper en utlysnings og intervju-prossess :)

Men jeg ville definitivt sagt at du er gravid. De har jo ikke lov til å si noe, og det hadde vært et kleint intervju tror jeg :laughing002

Hei!
Jeg søkte «litt løst» på flere jobber tidligere i svangerskapet, og har nå blitt kalt inn til intervju på en av jobbene. Jeg skrev ikke i søknaden at jeg var gravid, da jeg ikke var så langt på vei enda at det syntes. Fortalte om graviditeten under ett intervju like etter jeg sendte ut søknader.
Nå er jeg 35+4 på vei og magen vil være det første de ser når jeg evt kommer på intervju :hilarious: Vet ikke om jeg klarer å stille til intervju uten å informere om graviditeten på forhånd, men er redd de da allerede bestemmer seg for at jeg ikke er en aktuell kandidat:meh:
Hva ville dere gjort?
Sniker fra august.. jeg var på intervju til en stilling, og da jeg sa at jeg er gravid på intervjuet ble de skikkelig overrasket. Selv om jeg var i uke 33, og det syns godt! Har ikke hørt mer fra dem etterpå. Søkte også på en stilling på min egen arbeidsplass, fikk ikke den heller, selv om jeg har hatt jobb der i nesten 3 år, og skulle kunne søkt om fast nå utpå høsten. Så nå er jeg arbeidsledig, 40 år og får baby ganske snart.

Jeg ville ikke sagt noe på forhånd, for det skal jo egentlig ikke ha noen betydning. Jeg har vært i to prosesser under graviditeten, den første var jeg rundt 21 uker da jeg fikk tilbudet og sa ingenting før etter at jeg det på plass. Nå er jeg i en annen prosess og de har ikke spurt om å møtes fysisk. Jeg er 36+1 og hadde aldri klart å skjule det hvis vi møtes, men kommer ikke til å si noe før jeg har et evt tilbud i hånden. Til forklaring så kommer jeg til å si at jeg ikke ønsket at det skulle ha noen innvirkning på prosessen.

Jeg ville ikke sagt noe på forhånd, for det skal jo egentlig ikke ha noen betydning. Jeg har vært i to prosesser under graviditeten, den første var jeg rundt 21 uker da jeg fikk tilbudet og sa ingenting før etter at jeg det på plass. Nå er jeg i en annen prosess og de har ikke spurt om å møtes fysisk. Jeg er 36+1 og hadde aldri klart å skjule det hvis vi møtes, men kommer ikke til å si noe før jeg har et evt tilbud i hånden. Til forklaring så kommer jeg til å si at jeg ikke ønsket at det skulle ha noen innvirkning på prosessen.
En av de andre stillingene jeg søkte på og ble kalt inn til intervju til, var intervjuet på teams! Så der hadde jeg egentlig muligheten til å ikke si noe. Men med tanke på evt oppstart osv, så valgte jeg å fortelle det på slutten av intervjuet. De var svært entusiastiske og positive helt frem til da :meh: hørte tydelig at dette passet dårlig, og fikk som forventet ikke den jobben :hilarious:
Intervjuet til den siste jobben jeg har blitt kalt inn til vil være i person, så der vil jeg ikke ha mulighet til å «skjule» at jeg er gravid. Men var usikker på om jeg skulle gi beskjed om det før jeg møtte til intervju eller kommentere det på oppmøte :meh:

Lykke til og krysser fingrene for at du får ett godt tilbud på jobben du er i prosess med nå!:happy:

Sniker fra august.. jeg var på intervju til en stilling, og da jeg sa at jeg er gravid på intervjuet ble de skikkelig overrasket. Selv om jeg var i uke 33, og det syns godt! Har ikke hørt mer fra dem etterpå. Søkte også på en stilling på min egen arbeidsplass, fikk ikke den heller, selv om jeg har hatt jobb der i nesten 3 år, og skulle kunne søkt om fast nå utpå høsten. Så nå er jeg arbeidsledig, 40 år og får baby ganske snart.
Det skal liksom ikke bety noe, men det gjør desverre det… :bored:

En av de andre stillingene jeg søkte på og ble kalt inn til intervju til, var intervjuet på teams! Så der hadde jeg egentlig muligheten til å ikke si noe. Men med tanke på evt oppstart osv, så valgte jeg å fortelle det på slutten av intervjuet. De var svært entusiastiske og positive helt frem til da :meh: hørte tydelig at dette passet dårlig, og fikk som forventet ikke den jobben :hilarious:
Intervjuet til den siste jobben jeg har blitt kalt inn til vil være i person, så der vil jeg ikke ha mulighet til å «skjule» at jeg er gravid. Men var usikker på om jeg skulle gi beskjed om det før jeg møtte til intervju eller kommentere det på oppmøte :meh:

Lykke til og krysser fingrene for at du får ett godt tilbud på jobben du er i prosess med nå!:happy:

Det som er så dumt, er at man ikke kan bevise at det var derfor man ikke fikk jobben. Men man KAN jo selvsagt gå til sak på det, om man er sikker på at det er derfor. Men de kommer jo unna med det likevel, så det er jo ikke noe poeng.

Men, ja. Siden det ikke er mulig å skjule, ville jeg sagt det PÅ intervjuet. Men jeg ville ikke sagt noe på forhånd. Det heter seg vel at et førsteinntrykk går på de første 30 sekundene, så da burde man bruke de første 30 sek på å presentere seg og gi et godt inntrykk av deg som person, ikke la dem gnu i et par dager på at "okei, hun er gravid, så henne liker vi ikke uansett".
Og da får du også en sjanse til å overbevise om at du er riktig for jobben. Sier du i fra på forhånd, risikerer du jo fort at de plutselig har "funnet riktig kandidat og du trenger ikke møte opp."

Back
Topp