Jobbintervju

Lillemy__

Betatt av forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei ☺️
Kjenner jeg trenger litt råd. Jeg har et jobbintervju i morgen, men jeg har vansker for å bestemme meg for å fortelle at jeg er gravid. Er klar over at jeg ikke trenger å si noe, samboer mener at jeg ikke burde si noe som helst. Men jeg ønsker jo å være ærlig fra starten, og jeg hadde kjent på dårlig samvittighet om jeg hadde fått tilbudet om jobben uten å si ifra om graviditeten (det ville også vært en samtale jeg ville gruet meg til å ha senere med arbeidsgiver) ... Men samtidig vet jeg at jeg lett kan miste muligheten til å få jobben om jeg forteller om graviditeten... Går litt rundt meg selv og klarer ikke bli enig med meg selv
 
Hei ☺️
Kjenner jeg trenger litt råd. Jeg har et jobbintervju i morgen, men jeg har vansker for å bestemme meg for å fortelle at jeg er gravid. Er klar over at jeg ikke trenger å si noe, samboer mener at jeg ikke burde si noe som helst. Men jeg ønsker jo å være ærlig fra starten, og jeg hadde kjent på dårlig samvittighet om jeg hadde fått tilbudet om jobben uten å si ifra om graviditeten (det ville også vært en samtale jeg ville gruet meg til å ha senere med arbeidsgiver) ... Men samtidig vet jeg at jeg lett kan miste muligheten til å få jobben om jeg forteller om graviditeten... Går litt rundt meg selv og klarer ikke bli enig med meg selv
Hm- ikke lett situasjon!:rolleyes: Er jo veldig individuelt og kommer jo an på type jobb etc også, men jeg ville nok ikke sagt noe på intervjuet siden det er såpass tidlig i svangerskapet. Er man 3-4mnder gravid er det kanskje mer ‘forventet’ at man skal opplyse om sånt. Tenker at hvis du skulle bli tilbudt jobben, kan du heller opplyse om det da? :) For da har du fortsatt informert tidlig i løpet, men risikerer ikke å miste sjansen fordi du er gravid? Det er iaf ikke lovpålagt å informere om såpass tidlig, men dersom du skulle få spørsmål senere om hvorfor du ikke sa noe før, kan du jo si at siden det er ‘normalt’ å holde det for segselv de første 12 ukene bl.a pga større risk for sa, at du ikke ønsket å dele det før det var mer sikkert? :) Masse lykke til på intervju!:joyful:
 
Hadde ikke sagt det nå i første omgang :) hadde ventet til du evt. fikk tilbud om jobben!
 
Stiller meg bak det Mamacita skriver. Skjønner godt du ønsker å være ærlig og føler litt på å si noe om det. Men ville også holdt det for meg selv litt til, og heller informert om det etter kontrakten er signert eller lignende. Hvis det er meningen at dette blir et langvarig arbeidsforhold så vil de nok beholde deg selv om det blir noen mnd med perm helt i begynnelsen. Hvis du feks skal begynne rett før sommer eller rett etter så har du noen måneder å bli kjent med jobben etc før du skal ut i perm :)
 
Hei ☺️
Kjenner jeg trenger litt råd. Jeg har et jobbintervju i morgen, men jeg har vansker for å bestemme meg for å fortelle at jeg er gravid. Er klar over at jeg ikke trenger å si noe, samboer mener at jeg ikke burde si noe som helst. Men jeg ønsker jo å være ærlig fra starten, og jeg hadde kjent på dårlig samvittighet om jeg hadde fått tilbudet om jobben uten å si ifra om graviditeten (det ville også vært en samtale jeg ville gruet meg til å ha senere med arbeidsgiver) ... Men samtidig vet jeg at jeg lett kan miste muligheten til å få jobben om jeg forteller om graviditeten... Går litt rundt meg selv og klarer ikke bli enig med meg selv

Jeg forstår godt at dette er en vanskelig situasjon, og jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg ville gjort selv. Tror kanskje jeg heller mot å ikke si noe, du er enda kort på vei, og det kan jo enda gå galt. De har heller ikke lov til å diskriminere deg, og hvis det er en jobb du skal ha lenge, er det jo bare en veldig liten del av arbeidsforholdet. Samtidig er det lenge til du skal ut i permisjon, og de vil ha god tid til å finne en vikar :)
 
Jeg var i samme situasjon for et par uker siden, hadde akkurat funnet ut at jeg var gravid. Valgte å ikke si noe, særlig fordi jeg har mistet de to siste gangene. Har fortsatt ikke sagt noe, har fått jobben og begynner rett over påske. Kommer nok til å fortelle sjefen når jeg tipper 12 uker om alt går bra.
 
Jeg var i den situasjonen med datteren min. Skrev under på jobbkontrakt da jeg var 9 uker. På første arbeidsdag var jeg 18 uker og fortalte det til sjefen. Han ble overrasket og jeg rakk å jobbe noen måneder. Jobber der enda, 2 år etter.
 
Hadde ikke sagt noe så slipper du å lure på om det er derfor dersom du ikke får jobben
 
Hei ☺️ tusen takk for alle tilbakemeldingene! Jeg valgte å ikke si noe, og fikk jobben i dag!
 
Back
Topp