Jobbintervju

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hei dere!
Om ei uke er jeg 6+4 (om alt går bra). Skal da på førstegangsintervju for en sjefsjobb. Ville dere sagt fra om graviditeten allerede da? Jeg vet de ikke har LOV å diskriminere pga det, men man vet jo det blir gjort, og jeg skjønner jo jeg er en mindre attraktiv søker når jeg skal ut i permisjon om ikke så mange måneder.... Hjelp og råd, tips og erfaring taes imot med takk!

Jeg ville personlig sagt ifra, men jeg har kun erfaring fra veldig gode ledere. Etter å ha lest litt her inne, har jeg forstått at det ikke trenger å være normen...

Jeg ville ikke ha fortalt det

Ville ikke sagt noe.
Får du dårlig samvittighet eller noen klager på det senere så si bare det var så tidlig og alt er så usikkert da..

Jeg ville ikke sagt noe før eventuelt 2. gangs intervju :)

Hadde nok også spart det til andre intervju. Når du forteller det da, kan du ta en spansk en å fortelle at du ikke viste det selv forrige gang :-)

Får jeg lov å spørre hvilken jobb det er snakk om? Er det en jobb du tror du klarer å stå i store deler av svangerskapet har du jo en stor fordel mtp permisjonspenger.

Som leder ville jeg satt pris på at du hadde sakt det, men på en annen måte så er du enda ikke over dine 12 uker. Jeg ville da kanskje bare ventet med og sakt noe :)

Masse lykke <3

Jeg hadde ikke sagt noe. Selv om man ikke skal diskriminere er sannsynligheten stor for at du ikke får jobben om det er flere gode kandidater;)

Back
Topp