Jobbintervju

2020_Lykke

Betatt av forumet
Huff... Synes ikke dette er noe kjekt, skal på jobbintervju idag som sykepleier på et sykehjem, å føler jeg lurer avdelingsleder nå når jeg er gravid. Jeg er nødt til å ha en jobb Noen med lignende erfaring som kan komme med noen råd?

Jeg sender deg det som mannen min sendte meg. Et firma vil at jeg skal søke på en stilling på et treårig prosjekt. Det er en venn som er sjef der og hun sier det er mulig at stilling blir fast.

«Men det er ikke ditt ansvar att du er gravid. De må bare finne noen som kan steppe inn for deg når du er i permisjon/evt.graviditeterelatert sykemeldt. Det er deres utfordring. Og den er mulighet for fast! Det vil si at de har muligheten til å ha deg i mange gode år. Så lenge de klarer å holde på deg. X har en stor sjanse for ett superkupp!»

Synes det er vanskelig selv. Men ikke si noe

Jeg hadde ikke sagt noe på det, sjansen er jo der for at du ikke hadde visst det selv enda også, de har ikke krav på å vite det før 3 mnd. Før du skal ut i perm, det er ikke å lure noen, det er jo ganske privat. Hadde de spurt direkte så blir det kanskje noe annet, men de færreste gjør vel det?

Jeg hadde ikke sagt noe på det, sjansen er jo der for at du ikke hadde visst det selv enda også, de har ikke krav på å vite det før 3 mnd. Før du skal ut i perm, det er ikke å lure noen, det er jo ganske privat. Hadde de spurt direkte så blir det kanskje noe annet, men de færreste gjør vel det?

Er ikke lov til å spørre om graviditet på intervju ;)

Sniker fra april gruppen[emoji4] Jeg signerte 31.08 ny kontrakt på fast 100% stilling, og bedriften vet ikke at jeg er gravid. Har oppsigelse på tre måneder hvor jeg arbeider nå. Føler ikke meg så veldig bra med tanke på at jeg bare får vært der noen måneder før jeg skal ut i permisjon[emoji51]

Ikke si noe. Du trenger ikke å si noe før en stund før permisjonen starter.
Jeg hadde første dagen i ny jobb idag, de vet ingenting, og har ikke tenkt å si det enda.

Ei venninne av meg er sjef og hun rådet meg ikke til å si noe før etter oul. Hun mente det var helt innafor

Jeg sender deg det som mannen min sendte meg. Et firma vil at jeg skal søke på en stilling på et treårig prosjekt. Det er en venn som er sjef der og hun sier det er mulig at stilling blir fast.

«Men det er ikke ditt ansvar att du er gravid. De må bare finne noen som kan steppe inn for deg når du er i permisjon/evt.graviditeterelatert sykemeldt. Det er deres utfordring. Og den er mulighet for fast! Det vil si at de har muligheten til å ha deg i mange gode år. Så lenge de klarer å holde på deg. X har en stor sjanse for ett superkupp!»

Synes det er vanskelig selv. Men ikke si noe
Tusen takk for svar, da holder jeg dette for meg selv til jeg blir nødt å fortelle, takk for gode ord ☺️

Ei venninne av meg er sjef og hun rådet meg ikke til å si noe før etter oul. Hun mente det var helt innafor

Samme som vi tenker om jeg får tilbud på ny jobb nå :) vi skal generelt ikke si noe før etter oul til noen da :)

Dette er bestandig et dilemma om man kommer borti det.. kan ikke si annet enn stol på magefølelsen din, og de kan i utgangspunktet ikke si noe på det...

Back
Topp